Dolph hoppar kråka i Märsta

Idag har vi haft en lyxig tävlingsdag, först lite sovmorgon och sen en tjugo minuters lång resa till tävlingsplatsen. Det var bara Dolph som skulle gå i hoppklassen, och vi åkte dit i god tid och  minglade med klubbkompisar.  Och mamma som kom cyklande! Banan var trevlig med lagom mycket svängar, men idag hade jag siktat in mig på att hjälpa honom genom slalomet utan krångel, och det lyckades vi med! Han var väldigt följsam och fin i det övriga loppet, men han hoppade verkligen kråka över en del hinder. Tyvärr drar jag honom också mot fel tunnelingång, klumpigt av mig. Nöjd ändå, han är ju så himla positiv! 🙂

I morgon är det Marys tur, och vi har om möjligt en ännu lyxigare dag! Sovmorgon till elva, samma korta resväg och två lopp att köra. Efter tävlingarna är det vallning för de andra hundarna tillsammans med Malin och Eo. Det blir möjligtvis banträning om vi orkar! Igår var vi och tränade delningar i 25:a på Malins får, de är väldigt mycket enklare att dela än mina. Dolph gjorde flertalet fina ingångar, och fick hålla bort de avdelade fåren under en längre tid. Jättebra träning och han var mallig som tusan efteråt! Majken fick också gå i 25:an och var jätteduktig på nya får. Hon drar sig inte alls för att gå mellan får och staket för att få loss dom, hon är verkligen modig! Hon fick sig en liten resa med en sur tacka, men det kändes som hon redde ut det fint ändå.

Är precis hemkommen från en middag på Malmhagen, så nu står magen i åtta kanter. Väldigt trevligt och gott, skönt att slippa laga mat också! Har egentligen en del att stå i nu, men jag tror jag struntar i det och lägger mig på soffan istället!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

2 thoughts on “Dolph hoppar kråka i Märsta

Kommentera

