Färdigt för den här gången…

Hellweek är till ända, med sex dagars jobb på raken och jag vet inte hur många hästar skodda. Ridskolan är tillbaka efter betet och jag tappade räkningen efter ett tag! Leoni har varit jätteduktig, hon har varit min trogna följeslagare och har väntat tålmodigt på att jag ska bli klar varje dag. Men igår blev det lite roligare jobb, vi var ute på Värmdö hos Martina där vår lilla ponny nu bor.  Hon blir alltid så väl omhändertagen, den här gången av Amanda som tillsammans med Leoni pysslade och red en liten stund medan jag skodde.

När jag jobbat klart gick vi ner till sjön för att bada. Och där fanns en tjej i Leonis ålder, och de hade jätteroligt resten av eftermiddagen. Vilken lyckträff! Dolph och Majken följde med ner först, och de simmade och simmade. Och simmade lite till! Bytte i halvtid hundar, men de gamla uppskattar inte vatten lika mycket som dom där två!

Clarence går dessutom knappt att ha bland folk, han siktade genast in sig på en påse tillhörande några andra besökare. Utan att gissa alltför yvigt innehöll den troligtvis nåt ätbart, och jag lyckades nätt och jämnt avvärja hans första plundringsförsök. Därefter släppte han inte den där sabla påsen ur synfältet, han lurpassade  på den hela tiden, så till slut band jag fast honom i en bänk. Dom galoscherna passade ju inte heller, så efter att han kommit farande med  bänken efter sig  (mot påsen) fick han faktiskt inte vara kvar där nere längre! *morr*

Leoni ska  börja på fritids på måndag, hon ville det själv. Nästa vecka är det nog lite fler barn, för när jag pratade med avdelningen förra veckan var det inte mer än fem ungar där, och ingen från Humlen. Lät lite deppigt?  Hon ska ju fortsätta gå på sin gamla skola, det blev av olika skäl ingen flytt till Montessori. Hon ville framför allt stanna kvar själv, plus att det var en otäck händelse vid inskolningen som bidrog till att jag gärna höll med! 😯

I morgon är vi lediga, och har absolut inga planer alls. Möjligtvis att hasa runt i pyjamas till lunch? På måndag är det dags igen, men det här veckan är inte så farligt knökad. Bara lite! 😉

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

