Helgen i dalarna!

Agility och husvagnsliv, kan det bli bättre? Och inte resultatlöst den här gången! Mary skrällde till med tre nollade lopp, och två SM-pinnar fick vi för besväret. När hände det sist? 😯
Två fina hopplopp och en halvdan agilitynolla precis utanför pinnplats. Är superglad! Inget blev självklart filmat bara därför, det kanske är det som är tricket? 😉

Dolph har kört två hopplopp, varav ett hamnade på film. Jag hade bestämt mig för att köra på oavsett fel, och det gjorde vi! Han hade en härlig attityd hela loppet igenom, och tränar vi bara hindersäkerheten lite till så är vi hemma! Ja, och så var det ju det där med balanshinderfrågan också. Men sen så! 😆

Det andra loppet passade banan  oss inte alls. Dels var det en slalomingång klockan elva, med två hinder på rad innan. Han kom med alldeles för hög fart och tog i och för sig ingången rätt, men hoppade sen över en sisådär fem portar. Kändes lite väl slarvigt att inte ta om det då! Därefter var det liiite för mycket rakor för vår smak, det blev mycket snurr och frågor.  Men jag är himla nöjd med honom, han är så skoj på banan.  Och i ärlighetens namn har vi mest vallat på sistone, lite agilityträning har det blivit här hemma men inte så mycket.

Det är svårt det här med två sporter!!! Jag tycker båda är så kul, men balansen träning/tävling är alltid åt skogen. Måste man välja för att få nån struktur?

Leoni har i alla fall haft en kul helg med kompisar, hon gillar husvagnslivet! Hon undrade varför vi inte kunde stanna fyra dagar? Personligen skulle jag föredra tre tävlingsdagar, det är ju en sabla apparat att åka iväg med unge och fem hundar. Man hinner knappt få ut markisen innan det är dags att packa ihop allt igen. Lördagkvällen åt vi i alla fall grillat utanför pappa och Sussies husbil. Alla runt omkring dök upp med sina bord och stolar och sin mat, och till slut var det ett långbord vi satt och åt vid.  Mysigt och gott!

 
Veckan som kommer är också full av måsten och viljor. Ridskolan ska nu skos upp efter betet, just denna vecka är den tuffaste på året! Och självklart blir jag då erbjuden att gå som VP-ekipage för SULVK i en distriktscup, tror den heter Silverstaven.  Det lät ju jättekul, så på onsdag morgon ska jag infinna mig Eknäs gård i Södertälje, mer info än så har jag inte fått än. Samma eftermiddag är det dessutom Knivstas agilitytävlingar, och dit har jag anmält Mary. Hoppas jag hinner! Som tur är ska Leoni vara på sin första ”sleepover” hos Emma och Pia på Ekerö, och blir det inga akututryckningar mitt i natten för att hämta hem henne så kanske det funkar! Fast programmet låter liiiite optimistiskt! 😆

Hur som helst betyder denna utsvävning mitt i veckan att jag får jobba i helgen. Stackars unge som får färdas mellan alla stall! Ska se om jag får tag på biljetter till Cars 2 som kompensation, den har premiär nu på fredag.  Den har vi väntat på, båda två!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

