Barn på jobbet

Inte helt stressfritt, men också ganska kul! Matsäck ska fixas, filmgrej, handspel, nåt ombyte och påsen med pysselgrejor ska stoppas ned. Det är rigorös bevakning i bilen beträffande sladden till filmapparaten, Majken har knipsat av så gott som alla.  Men vi har en ensam överlevare som vi vaktar med livet!  När vi efter tusen ”ska bara” äntligen sitter i bilen, får man multitaska i frukostservering från kylväskan.

Och väl i stallet är det till att släppa verktygen så fort de vanliga behoven som ”kissnödig/hungrig/törstig” gör sig påminda, och bita ihop lite extra när frågor som ”Mamma, hur stavar man till kuvert?” dyker upp.  Men det är också till att bli mäkta imponerad av  ungen då hon återvänder  från bilen med ett par 3:or med sidokappor, precis enligt mina instruktioner!

Hon har nog inte helt tråkigt heller, jag har  sett att hon har en förmåga att roa sig själv. Hon håller mig gärna sällskap i stallet när jag skor också, och är noga med att fråga ifall det går bra att klappa hästen. Man kan ju inte låta bli att få lite dåligt samvete för att hon är så duktig och meddelsam att ha med sig, så jag försöker hitta på något skoj för henne att göra när vi jobbat klart!

Hundträningen har väl inte varit superaktiv på grund av dessa omständigheter, men Dolph och jag har tränat lite agility här på tomten om kvällarna. Jag har försökt att landa lite svängar, man kan inte beskylla honom för att vara tajt! 😆 Ska bli roligt att starta med honom nu i helgen!


Vallningen får vänta till nästa vecka!

Nu är det full macka med jobb i morgon också, sen är jag ledig ett par dagar! Leoni får vara hos mormor i morgon, hörde ryktas om ett möjligt besök på stranden ifall värmen håller i sig. Vilka lyxlirare, va? 😉

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

