Inte helt enligt planerna?

Just nu har jag inget dagis eller fritids då de faciliteterna är stängda för semester. Därför får Leoni följa med mig och jobba vissa dagar, medan andra dagar är hon hos mormor eller nån kompis. Idag ville hon gärna följa med då jag skulle till Skansen, och jag hade delat upp jobbet på två dagar så vi skulle hinna gå runt lite.

Hela Stockholm verkade vilja ut på Djurgården, korsningen vid bron var som en sabla krigszon. Det rådde anarki runt trafikreglerna, det togs inga fångar om man säger så! Med livet som insats och  duktigt försenade  kom vi äntligen fram i alla fall.

Limpan är så bussig att ha med sig. Hon kollade lite på film, borstade en häst, plundrade matsäcken eller höll mig sällskap ute i stallet medan jag jobbade. När jag var klar gick vi och kollade på djuren, björnarna var i högform och busade i vattnet! Sälarna fick sig en titt, och vi fick se en påfågeltupp som hade fjädrarna uppfällda.

Det var sjukt mycket folk som sagt, så när vi skulle till att äta stötte vi på patrull. Långa köer överallt,  det tog femhundra år att få varsin tallrik med köttbullar, och sen blev jag typ rånad när jag skulle betala dom. Fast det visste jag i och för sig. Leoni passade ett bord, och när jag kom med maten hade en stor barnfamilj utmanövrerat henne, så hon satt längst ut på kanten av soffan och såg lite besvärad ut. 

Hade det inte blivit ett bord ledigt precis, kan jag lova de hade fått smaka på handväskan. Jag är nämligen inte att leka med när jag är hungrig! Men återigen kan jag inte låta bli att undra över hur människor fungerar?

Och eftersom det gick iväg så mycket tid runt lunchen blev det inte någon tid över till annat när vi ätit klart.  En sväng i karusellen och vid bilarna fick det bli, sen var det hög tid att åka hem till kissnödiga hundar! Det landade ju inte speciellt bra hos en viss liten prinsessa, tur vi ska dit i morgon också. Nu skulle det visst bli dåligt väder, men vi får väl ta en sväng in till Akvariet?

Det var skapligt tjurigt i bilen på vägen hem, så nu har jag förberett lunch till i morgon så vi kan äta den i stallet, det lär vi tjäna mycket tid på.  Och eftersom vi åt lunch så sent var jag inte hungrig till middag, så jag lade en tallrik över för att äta senare.

Var precis på väg att värma maten då telefonen ringde, så jag satte mig på uteplatsen för att prata bort en stund. Och när jag kommer in låg bara salladen och riset kvar på tallriken, laxen var puts väck!  Det var bara Clarence inomhus vid tillfället, och han hade den mest oskyldiga blick! Och hade jag inte vetat bättre hade jag säkert skyllt på nån annan. Sabla plundrare! Det fick bli köttbullar även till middag för mig…

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

