I morgon kväll så…

Då kommer äntligen Leoni hem från Åre! Mina föresatser om en hundvecka har inte kommit på skam, jag har vallat så gott som varenda dag utom igår. Har faktiskt inte gjort ett handtag här hemma, utom att  klippa gräsmattan och snyggat till lite med röjsågen.


Saknar henne jättemycket!

Agilityn känns just nu lite avlägsen, jag vet inte varför. Gissar att det är jag som är  fyrkantig och bara kan fokusera på en sak i taget? Dessutom har det varit perfekta vallningsförhållanden, både vädret, sällskapet och underlaget har varit trevligt!  Och fåren är ju så lättillgängliga (nåja, det håller inte riktigt, har ju faktiskt en del hinder hemma…), bara att åka dit och parkera liksom!

Jag har haft sällskap av lite olika vallkompisar varje dag, det har känts som ett måste om jag ska träna med Majken. Hon har ju ställt till det lite ibland, så jag har behövt lite passhjälp,  men i morgon ska jag faktiskt träna helt själv!  Hon har verkligen utvecklats snabbt den här veckan,  det känns som vi har fått en skaplig relation och hon är snäll med fåren.

Nu måste jag försöka komma underfund med henne lite mer,  framför allt hur mycket tryck jag kan lägga. I vissa situationer har jag fått ta i lite mer, och i andra har hon backat utan jag knappt gjort nåt. Svår balansgång! Men hon cirklar väldigt fint, och idag drev hon fåren bakom mig utan att jag lade mig i alltför mycket.  Den där hunden är så sabla gullig och har gått rakt in i mitt hjärta! Det är sååå roligt att ha kommit igång nu!

Bläddrar bland lite IK1:or för Dolph, men frågan är om jag ska offra några agilityhelger i augusti eller om jag ska vänta till september?  Gagnef och Knivsta är i alla fall betalt, och sen är det ju massa hemmatävlingar.  Vad ska man välja, liksom?  Ujuj, vilka problem man har… 🙄

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

