Tog oss iväg ändå!

Jag var helt inställd på att inte åka  till Skutskär alls, men efter Leoni hade åkt (det blev förskräckligt tomt) och lite pepp av Anna så var det inte så svårt att ändra sig!

Tre lopp skulle vi springa, två för Mary och så var det Dolfis ”riktiga” debut i hoppklass. Känns inte som hemmatävlingar räknas! 😆

Marys lopp var väl sådär, i agilityn får jag nog skylla på mig själv. Jag bytte startnummer (fick nummer åtta)  då det skulle krocka med hoppettan.  Och eftersom det kördes en banvandring åt gången, hann jag knappt hämta hunden innan det var dags att köra. Dåligt förberedd, med andra ord!

Hopploppet kom vi inte längre än till hinder två, där vände hon över muren och tog det baklänges. Var nog inte tillräckligt tydlig,  det är inte  det mest frekventa  hinder vi tränat på! Men sen gick det faktiskt riktigt bra, vi körde på och jag hann mina blindbyten och fixade de övriga svårigheterna på ett stabilt sätt. Nån gång ska väl den där sabla nollan komma!

Behållningen för idag var Dolph! Trots lite strul här och där och en disk,  så körde vi ett lopp tillsammans den här gången.  Han var jätteduktig! Det muttrades lite om att banan var för svår, men jag tyckte den var rolig i och med att det var lite svängar. Svårigheten för mig  i klass 1 är att jag alltid seglar i aktern när det står fyra hinder på rad, jag hinner helt enkelt inte med hunden på långa raksträckor. Det blir flickar och snurrande frågor från hunden då jag inte är på plats. Det blir mycket skojigare så här, i alla fall för oss!

Känner mig glad att jag åkte,  envis förkylning till trots.  Ska ägna mig åt allsköns hundträning den här barnfria veckan, och lägga ”att göra”- listan här hemma åt sidan ett tag.  Fåren är tillbaka i sin hage, så nu är det fritt fram att träna också.  Det gäller att passa på  innan återväxten på vallen tar fart, sen lär det väl bli lite stiltje innan allt slås igen!


Debuklanten

Nu är semestern slut, bilen är återigen lastad med alla jobbgrejor. Full fart ett bra tag framöver, sen hoppas jag på lite ledigt igen!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

One thought on “Tog oss iväg ändå!

Kommentera

