Bangar ett par dagar…

De sista dagarna på Gotland blev jag förkyld. Den blomstar nu för fullt, med nackspärr och huvudvärk som bonus.  Dessutom har Majken börjat löpa,  så det i kombination med husvagn/skarpskjutande hanhund blev en faktor för mycket, så jag stannar hemma några dagar och åker möjligtvis upp till Skutskär över dagen på söndag. Orkade helt enkelt inte!

Fast nu börjar jag ångra mig, det är ingen direkt vila här hemma. Sommarfåren har varit mer  ute ur hagen än inne, och ägarna tänkte inte stängsla mer bete  förrän på lördag. Så igår gjorde jag inget annat än att schasa in dom, så till slut kändes det rätt meningslöst.  Och så finns det ju alltid nån liten äventyrerska som inte går med dom andra! 👿 Smutstvätthögen har inte direkt krympt om man säger så!

Så nu har vi flyttat sommarfåren till ”min”  hage, och och mina tackor går i deras. Och sommarfåren har inte varit direkt  samarbetsvilliga  då de är inte invallade, och Dolph är inte hunden med supertryck, men å andra sidan har han en väldigt fin inverkan på djuren.  Men jag tycker han har spottat upp sig mot förut, fast  jag kan knappast  klandra honom för att backa när hela högen kommer springande! Ska be någon komma hit och valla in dom med en mer erfaren hund, så blir det lite lättare fortsättningsvis.

Förhoppningsvis håller sig  mina tackor  inne till på lördag då de får tillbaka sin hage. Eventuellt blir en liten hage med elstängsel klar,  så de kan gå där från och med ikväll, men vi får se.  Det finns knappt nåt bete kvar där dom går nu, men hoppas det räcker  åt dom!


Det blev lite varmt, så nöden hade ingen lag!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

