Tävlingsdag 1

Hrm, inga resultat att prata om, men det var ju inte förväntat med tanke på vår träningsfrekvens. I hopploppet försvann hon iväg ovanpå en tunnel, när tränade vi in det hindret, liksom? 🙄 Jaja, hon har ju en liten innovativ ådra som dyker upp ibland! 🙂

I agilityloppet hade jag själv för bråttom vid en fälla, och det tog ett tag innan jag insåg att hon försvunnit upp på A-hindret bakom ryggen på mig. Jag hann väl springa en sisådär 2-3 hinder innan jag fattade att hon var borta! Måste sett proffsigt ut? 😆

Överlag är jag ändå nöjd, det kändes förvånansvärt trevligt och följsamt. Vi har ju inte tävlat sen Knivsta, och då var hon så knäpp innan löpet att jag var lite less efteråt! Men nu känns det riktigt hoppfullt, är i alla fall nöjd med känslan!

Men det blev en förskräckligt lång tävlingsdag, vi åkte dit vid halv två. Klockan sju (!) gjorde jag min första start, så vi var inte tillbaka i husvagnen förrän vid halv tio. Och det var i grevens tid, för strax efter Leoni hade somnat brakade årets åskoväder lös, och det smällde och blixtrade i evigheter! Mary var inte lycklig!

Men även fast tävlingsdagen blev lång, så är det väldigt fint ordnat. Det finns flera rätter att välja mellan i serveringen, både vegetariskt och vanlig mat. Och det finns laktosfritt! 😯 Det är jag verkligen inte bortskämd med!

Ungarna har vi knappt sett röken av, de har lekt och ibland levt rövare. Vid ett tillfälle hittade jag dom i full färd att vända upp och ner på hundståndets korgar, och när jag sa till drog de vidare till glasskiosken för att terrorisera där. Men för det mesta har de skött sig fint,  de har kul och orkar förvånansvärt mycket! Jag fick liksom kommendera ungen i säng igår, hon ansåg sig inte alls vara trött!

Nu laddar vi för dag två,  hade på förslag att åka och bada innan. Men Leoni hade ingen lust, hon ville åka till tävlingsplatsen… 🙄


Inte en solnedgång från igår kväll!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

