Holmhällar

Idag skulle det vara varmt som bara den, och då var det lätt att hålla sig till planen att åka och bada. Det var nog lite längre bort än vad jag mindes!  Vi var framme lagom till lunch, så vi började med att äta så vi kunde sola och bada i lugn och ro sen.

Så mycket bad blev det inte för min del,  vilket inte var direkt överraskande. Jag ska helst ha badkarsvarmt för att doppa mig, och nu var det så kallt att till och med hundarna huttrade! Leoni kom längst av oss två, hon blötte ner bikinibrallorna i alla fall! Om vi ska räkna hundarna så vann de med råge…


Bildbevis!


Delar handduk!

Mary är ju en van campare, och jag tycker Majken sköter sig fint! Hon är lite spökig, idag skällde hon till exempel ut  en eka som låg och guppade vid stranden. Den var förskräckligt konstig!  Annars är hon en riktig beach-hund som kastar sig i, simmar, hämtar grejor osv.  På campingen har jag haft dom utan koppel, men strikt fot, då jag tycker de funkar bättre på det viset. De ligger kvar vid campingtomten om jag går därifrån, och jag kan platsa dom utanför lekparken om jag vill gå in och kolla till Leoni. Känner mig nöjd och trygg med dom!


Knasbollen…

Stranden var en hit, vi var där till sena eftermiddagen. Och självklart bränner jag mig, så i morgon kan vi stryka den aktiviteten från listan. Leoni klarade sig mycket bättre, där var jag extra noga med att smörja, men var lite för nonchig med mig själv. 🙄

Som tur är finns det ju en aktivitet som står allra högst upp på listan, så i morgon blir det sommarland dag 1! Dag 2 blir troligtvis på måndag med Sandra, Rikard och Celine.   Eftersom hundarna får vara med känns det skönt och stressfritt, möjligtvis får de ligga i husvagnen nån liten stund och vila. 

Framåt kvällen är det tältuppsättning på tävlingsplatsen, och därefter middag med Pappa, Sussie och Juhréns gissar jag.  Ska bli skoj! Kanske skriver nåt i morgon också. Men jag lovar inget!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

2 thoughts on “Holmhällar

Kommentera

