Knasiga prioriteringar!

Idag blev jag plötsligt barnledig några timmar på eftermiddagen, Leoni lekte hemma hos en kompis. Efter allt mitt gnäll beträffande träning i gårdagens blogg, kunde man ju tro att jag skulle störta iväg till klubben för att träna agility, kanske?

Istället kom Lena och Sven hit, och vi hade en toppenskön eftermiddag ute på vallen! En bana sattes upp, fåren togs ut och sen blev det träning  för hela slanten!

Lenas Flip

Ställde ut fåren med Dolph, och fösningen kändes förvånansvärt intakt! Korta höger och vänster satt fint, han är väldigt lydig.  Vid andra passet fick vi hjälp att inleda visslorna, och fram fastnade ganska bra.  Stoppet kändes lite svajigt, men med lite träning kommer det också! Han gjorde även en jättefin delning, och jag fick prova mitt ”kom in”-kommando (vågar inte berätta hur jag tränat in det… 😉 ) som vi filat på hemma utan får. Funkade fint det också!


Lena och Sven

Dolph fick de flesta passen, och jag var först inne på att inte ta ut Majken alls,  då hon  inte riktigt  känts redo för uppgiften.  Men sen gav jag mig själv en spark i röven!  Vad fasiken! Fältet är ju superstort, och det fanns ju folk som kunde göra en insats om det skulle gå åt skogen?

Och självklart var hon jätteduktig! Hon har tidigare varit väldigt envarvad, men det märktes knappt alls nu. Det blev lite rusigt vid några tillfällen, men inget att lyfta på ögonbrynen åt.  Hon har förut gärna tagit fåren och hållit dom mot stängslet, och inte riktigt noterat att jag också vill vara med och leka! Men efter en stund cirklade hon fint, så jag kunde backa och få till några stopp också. Känner mig jätteglad, för nu känns det hyfsat kontrollerat, så jag kan träna själv! 😀


Svens Tim

Så även då jag istället borde ha tränat agility, blev jag glad och peppad av dagens pass med fåren! Har ju gått och väntat på att det skulle slås, för gräset har blivit lite för högt inne i hagen och 25:an, så det har inte blivit så mycket träning på sistone. Nästan så det känns  tråkigt att vi ska åka till Gotland… Nä, skoja bara!!! 😆

Dags att packa vidare.

Vi ses!

Familjen Gustafsson

One thought on “Knasiga prioriteringar!

  1. Vilken dag åker ni till Gotland och när planerar ni gå på kneippbyn? (ja, jag har säkert frågat förut, men minnet är kort… Väldigt kort…)

Kommentera

