Midsommar

Precis som flera år tidigare var vi hos Pia och Pelle på Lurudden.  Trevligt, traditionellt och sådär mysigt casual. Framför allt är det en höjdare för ungarna, det blev samma konstellation som förra året, tre tjejer och en kille som höll ihop i princip hela dagen! Även prinsessklänningarna blev en favorit i repris!


Och självklart studsmattan!

Efter lunch kläddes stången, och det spelades och dansades. Det var också midsommarlotteri, och ungarna fick vara med och dra fram vinstlotterna! Leoni fick själv köpa några lotter, men tyvärr vann hon ingenting. Gjorde mitt bästa att försöka förklara hela lotterigrejen, men det gick väl hem sådär… 😆


Foppatofflor är en ny prinsessdetalj för i år…

Eftersom jag har löptikar hemma, (Mary är precis klar, men Sivan är förskräcklig) tog jag Majken och Dolph med mig. Bra miljöträning! De var med nere vid stången, och vi gick också ner och badade. Kan säga att de var ganska trötta efter den lilla aktiviteten!

De var väl inte lugnet själva till att börja med, men de fick helt enkelt sitta eller ligga bredvid mig, en enkel uppgift som jag tyckte de klarade av helt okej.  Mycket folk och barn kom fram och hälsade på dom, och de älskade det!


Dolph får lite kärlek av Chrisse!


Majken är en duktig simmare!


Ser skönt ut!

Nu väntar packning inför Gotland för resten av helgen. Jag var tvungen att ta till måndagen till jobb,  så hoppas att vara hyfsat klar till dess! Önskar det kunde vara uppehåll tillräckligt så jag lyckas få gräsmattan klippt, skulle verkligen behöva damma av Mary innan tävlingarna! Dolph är också i trängande behov av lite träning.  Han ska ju starta hoppklass i Skutskär, och har  inte samma rutin som gamla Märpis, liksom!

Känner mig verkligen oförberedd på tävling, fast ibland kommer livet emellan, helt enkelt.  Men nu hoppas vi på en trevlig vecka på Gotland, och det ska bli kul att tävla ändå!


Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

