Sommar, på riktigt!

Idag åkte skorna av på ridskolehästarna, och då är det sommar vare sig man vill eller inte.  Det läskiga är att det går hemskt fort,  sen är det dags att sko på hela rasket igen!  I sex veckor är dom borta på bete, men det känns ungefär som en halv när de kommer tillbaka i början på augusti.  Och då är det lite som att sommaren är över…


                                               Många skor blire!

Min barnfria helg har gått i inredningens tecken.  Eftersom  nya sängen annonserade sin ankomst, passade jag på att göra klart  mitt sovrum. Premiärsov där igår natt! Det är inte riktigt färdigt än, några grejor ska upp på väggarna. Och gissa vem som kapade sängen när hon kom hem idag? Somnade på momangen gjorde hon också…


Hon gillar´t!

Måste för övrigt skärpa till mig beträffande  matlagningen här hemma. På sistone har jag alltsom oftast fått skyffla över mat från min tallrik för att täppa igen det där kakhålet på andra sidan bordet. Hon äter verkligen jättemycket! Ingen frukostperson att tala om, men vid  måltiderna därefter har hon en förbluffande aptit!

Under inredningsyran i helgen gjorde jag en säng åt Clarence av Leonis gamla madrass, han har lite besvär att kravla sig upp i soffan mellan varven.  Det är också ett steg mot en hemlig dröm att alla hundar ska ha en egen plats, så jag kan köpa en ny soffa bara åt oss människor!


Men ordningen blir inte alltid som man tänkt sig… 🙄

Men tavlor, hundplatser och annat till trots, så  skiter jag nu i huset över sommaren. På ren svenska, faktiskt!  Möjligtvis måste jag åka ett par vändor till tippen, men det ska väl vara det enda. Är sjukt less, jag vill nu engagera mig lite i hundar och unge. Hundarna har inte hoppat ett hinder på flera veckor, och snart ska vi tävla flera helger i sträck! Det är ju roligt om man kommer liiiite förberedd, kanske?

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

