Två av tre!

Nu har även Sivan börjat löpa, hon skulle inte löpt förrän i höst.  Vare sig Mary eller Sivan har synkat sina löp under de sex år de levt ihop, så jag gissar att då det kom en tredje tik med i ekvationen så… 🙄

Det är ju praktiskt att de löper samtidigt, men just den här gången blir det lite tjafsigt. Mamma ska ju passa hundarna medan vi är på Gotland, fast har vi tur har Sivan löpt klart till dess. Hon är ju fasligt snaskig sista veckan efter höglöp, och mamma har ju en terrierhane plus att Dolph ska också vara hemma.  Lär bli fullt upp för stackars mamma!

”Nån” kan inte låta foten vara!

Jag har i alla fall hunnit klart mitt rum! Jag borde skruva ihop sängstommen, men jag orkar inte just nu, vilket är lite irriterande.  Jag har  beställt en ny kontinentalsäng som är på väg, och det vore faktiskt skoj om den kom på plats med en gång? Inte för jag kommer ha speciellt mycket mer att möblera med, har inte allt riktigt klart för mig än. Dessutom vore det roligt att ha en krona eller två kvar till semestern?

Och husvagnen har fått komma hem på permis ett par veckor! Tyvärr hann inte sidorna komma i tid, men husvagnskillen tvålade till dörren så den går att öppna/ stänga/låsa i alla fall.  Så revan är kvar, men allt funkar! Dock blir det Kneippbyn utan förtält, skenorna är paj. Men markisen sitter på, så vi får använda den istället!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

