Sommargäster!

I helgen så anlände ett 40-tal  sommarfår, de ska hjälpa till att beta ner alla hagar som finns här. De går i hagen mitt emot mina valltackor,  så det är ingen stor grej att kolla till dom i samband med mina. De är inte invallade, men jag fick gärna använda dom ifall jag ville,  sa ägaren! Toppen att kunna variera och valla på en större grupp,  kanske också enklare att dela när de är lite fler?


Nyklippta är dom också!

Idag har dom  börjat slå vallen, och de ska plasta allting så inom kort kan vi börja träna! Hoppas på lite svalare väder bara, det har varit lite för varmt  för både hundar och får på sistone.


Jippi! 😀

Helgen i övrigt har gått åt till golvläggning för min del och lek med kompis för Leoni. I lördags var vi och grillade hos grannen/kompisens föräldrar, och jag festade loss på en folköl till middag. Så idag har jag lite ont i huvudet, herregud hur klen får man vara?


Också ett sätt att frakta leksaker till studsmattan?

Majkens tass är lite bättre, ska få låna en neoprensko av Lena. Själva trampdynans hål har torkat upp, men det är fortfarande väldigt känsligt så jag hoppas att kunna skydda det lite bättre med skon. Snittet mellan tårna besvärar henne inte alls, och det ser också fint ut!
Hoppas det läker fort!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

