Ajaj!

Majken har gjort sig illa i en tass! Jag såg att hon gick lite konstigt i slutet av promenaden häromdan,  och upptäckte att hon hyvlat av en skaplig bit av en trampdyna.  Tyvärr gör jag ett klassiskt misstag genom att anta att allt blod kom  just därifrån, och missade att hon även snittat simhuden mellan tårna ganska ordentligt! 😦

Till mitt försvar får jag väl säga att hon inte var speciellt samarbetsvillig, hon ormade sig på rygg och sparkade som en katt med bakbenen, så det var inte lätt att vare sig göra rent eller undersöka.

Så tyvärr blev  det alltså för sent att sy initialt, utan vi får  vänta några dagar då det är nån process i sårflikarna som måste passera. Sen kan man visst klippa rent och sy ifall det behövs.

Så just nu avvaktar vi, hon verkar mest lida av trampdynan faktiskt. Hon sätter inte ner benet alls då tassen inte är omlagd, men när jag lagt bandage går hon riktigt bra! Och hon är snäll med bandaget, hon tog bort det ett par gånger först men nu låter hon det vara. Man kan ju inbilla sig att hon dragit slutsatsen att det gör mer ont utan? 😆


Bomull, gasbinda, barnstrumpa och WetRap med tassar på…

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

