Wzup?

Ja, inläggen har inte duggat tätt här på sistone! Men snart är jag färdig med allt som har upptagit mitt engagemang, nämligen våra sovrum. Jag har varit maniskt inriktad på att få det klart,  fick nästan spader av att ha det hängande över mig!

Så nu är Leonis rum klart, jag blev verkligen nöjd med det. Och hon också! Hon var hos sin pappa under långhelgen, och då passade jag på att arbeta så gott som varenda sekund. Men allt tar så himla mycket längre tid än man tror, hade hoppats på att även hinna klart med mitt rum, men det fick jag ge upp ganska tidigt.

Här är resultatet i alla fall. Taget klockan två natten till måndag, då var jag äntligen klar! Ungen skulle komma hem tidigt morgonen därpå, och då ville jag det skulle vara färdigt!

Hon blev verkligen jätteglad, och samma dag hon kom hem fick vi besök av Emma och Pia. Då invigdes rummet utan pardon,  under hela dagen såg vi knappt röken av dom. Vi hörde dom tjattra och fnittra därinne ,  ibland sprang de ut och hoppade studsmatta eller blåste såpbubblor. Sommaren är för härlig?


Vi såg dom en stund vid lunch! 😆

Det är så himla skönt att det är klart, framför allt är det ett lyft att få bort leksakerna från vardagsrummet. Och hon har sovit i sitt rum från första början, hon var väldigt bestämd på den punkten! Själv får jag sova kvar inne i pyttelilla rummet ett tag till,  golvet och golvlisterna är kvar att fixa i mitt. Dessutom har jag inte nån säng än så länge, jag har beställt en som kommer om en vecka! Plus att elektrikern måste göra den sista installationen för att kontakterna ska funka. Ja, det tar aldrig slut, typ!

Nog för att det är kul med husfix, men jag är sjukt less nu! Så när vi är inflyttade i våra rum ska jag ta en rejäl paus från huset och börja med semestern på Gotland.   Mary har precis räddat den genom att börja löpa, så två tävlingar går åt skogen  innan, men hellre det än att inte kunna vara med i Visby alls,  nu när vi planerat så länge för det.

Mamma ska ju vara hund och husvakt när jag är borta,  så jag tar med mig Mary och Majken i husvagnen. Vi ska stå på Kneippbyn, och hundar får faktiskt följa med in på Sommarland.  Kanske inte Marys önskedröm men Majken kommer gilla´t! 8)

Hon har för övrigt tänt till ordentligt på agilityn, sjukt kvick och snabb att lära. Hon har ju tyckt det varit roligt även tidigare, men har inte riktigt kunnat hålla fokus under några längre stunder. Men jag har inte varit speciellt orolig, allt brukar lossna om man inte har för bråttom.  Jag har helt enkelt låtit det gå lite tid, och nu har hon mognat och är i ett handslag helt outtröttlig på plan!

Ska försöka återkomma lite mer frekvent i fortsättningen, det händer faktiskt en hel del som skulle vara roligt att delge er alla.  Men ibland räcker inte tiden till helt enkelt, hoppas kunna skriva om nåt skoj inom kort!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

One thought on “Wzup?

  1. Wow men Åhza du har ju gjort ett riktigt äkta prinsessrum!!!! Rena drömmen för liten prinsessa Gustafsson. Varmaste grattis, du är verkligen värd flera dunkar i ryggen! Även om vi råkar vara två så vet jag hur svårt det är att göra flera moment helt själv – och vilken tid det tar… Imponerande är ordet!
    Kram/Eva

Kommentera

