Dolph gör debut i hoppklass! *fniss*

Hade planerat för honom att debutera på vår hemmatävling i går, vi har tränat på så gott vi kunnat fram till dess.  Han har känts rolig och stabil i träningarna, men vi har bara tränat kombinationer på 5-8  hinder, men aldrig direkt kört nån bana, så kändes spännande att få prova sätta ihop allting!

Tävlingssituationen gjorde honom fasligt uppskojad, det var som att gå omkring med en väldigt livlig parasollfot i kopplet.  Han hade inte huvudet med sig riktigt i starten tror jag, för vi kom inte längre än till hinder två,  och när vi skulle börja om sprang han tillbaka och ruskade lite i kopplet. 😆

Andra försöket!
Foto: Patrik Asp

Sen skulle jag ljuga om jag sa att det flöt på, men bitvis var han riktigt duktig! Det som är bra med att göra ”provstarter” är att man får reda på vad man behöver träna. Vi ska träna  mer linjer och framåtsändande, och starta några gånger till för rutinen skull, framför allt på tävlingsplatsen. Trots kaos var det roligt i alla fall! Gulle-Dolfis…

Här är filmen för er som vill se. Bry er inte om mina klubbkamraters kvävda skratt?

Och alltså, rött är ju verkligen inte min färg…

Vi ses!

Familjen Gustafsson

3 thoughts on “Dolph gör debut i hoppklass! *fniss*

  1. Som du säger så såg det ju bitvis bra ut! =) Och ni verkade ha riktigt kul på planen!

    Gör ju samma sak med min Bowie och tror att det är riktigt nyttigt att de får känna av tävlingsmiljön och att man själv får känna hur de reagerar för att kunna bygga vidare på en bra grund!

    Bra jobbat! =)

  2. Som sagt så är han väldigt entusiastisk så det kommer bli super med lite mer erfarenhet! Juno ska ju debutera på Gotland så då kan du få fnissa på min film 🙂

Kommentera

