Oxelösund och lite dramatik!

I helgen var det premiär på flera plan.  Det var första utomhustävlingen för oss i år och det var första vändan med nya husvagnen.  Tävlingarna slutade väl inte jättebra resultatmässigt, hela lördagen blev det disk för hela slanten. Men jag är nöjd att jag höll fast vid min offensiva satsning, och mina Inov 8 Mudclaw 270 som jag köpte i vintras har gett  mig ett bra fäste. Har faktiskt inte tänkt på underlaget alls, utan har sprungit på så fort jag bara kunnat.

Här är filmer på alla loppen,  är faktiskt nöjd i det stora hela. Särskilt med slalom, det var höger i så gott som alla lopp. Har funkat prickfritt även med svåra ingångar! Annat med tunnlarna då…

Husvagnsbytet är ju ett sånt himla stort lyft! Hade alla hundar med mig, och de hade gott om plats även fast jag stängde av sovdelen.  Allting har varit så lätt och enkelt, tidigare har jag dragit mig för att göra en nattmacka liksom.  Och jag har sovit som en prinsessa, självklart med Ers Majonnäs vid fötterna. Majken tyckte husvagnslivet var spännande, och hon har sett till att mina foppatofflor nu är ett minne blott. 😉

Efter avslutad tävlingsdag åt jag lite lunch och började resan hemåt. Hade precis passerat Trosa, så  får jag smällpunka på husvagnen! På E4:an liksom! Turligt nog var det på ”rätt” sida, men lite läskigt var det att stå där, hela ekipaget gungade ordentligt varenda gång tung trafik svischade förbi.

Jag lyckades palla upp husvagnen på stödbenen, fick av  det trasiga däcket och baxade  på reservhjulet.  Då fick jag inte mutterhålen att passa alls, och  såg inte centerhålet lite stort ut? Och vid närmare eftertanke, var det inte lite för många hål på den här fälgen?!

Suck, alltså! Reservhjulet var helt fel, och jag fick med stor möda trycka undan primalskriket som letade sig upp i halsen!  Efter några samtal med polis och vägräddning var ett nytt däck på väg, och en timme efter jag hade ringt var jag på rull igen. Vilka hjältar! Har inte fått räkningen än, dock…

Däcket de satte på var bra mycket smalare än originalet, men det dög fint som reservhjul i alla fall. Men då jag var nästan hemma, fick jag ett hänsynslöst möte i Torsåkersallén (tonåring med telefon monterad vid örat som vägrade hålla ut och sakta farten) och det smala hjulet gick över vägkanten och husvagnen tog i trädverket. Allvarligt, alltså…

En stor fet skada på hela sidan, och nedre delen av dörren gick inte att öppna. Som tur var fick jag lämna in den dagen efter, och de lovade att ha den i bruksskick till vår Gotlandsresa i alla fall.  Så allting löser sig förhoppningsvis!

Och nu har jag blivit sjuk, gissar att jag fått nån slags flunsa. Har feber och ont i kroppen, fast jag hoppas jag snart är på benen! Som tur var är det lugnt den här veckan, så det var inte så många hästar att flytta på.  Leoni är hemma med mig, vi har det ganska tråkigt men lite mysigt också.  Nu är det Alvedondags!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

3 thoughts on “Oxelösund och lite dramatik!

  1. Men jösses vilken oturlig hemresa! Jag är också helnöjd med mina Inov, känns som man fick lite extra fart med de där skorna 🙂

    Krya på dig Åhza, hoppas vi ses i morgon!

  2. Oj, det där lät kämpigt. Tufft av dig att fixa hjälp där på motorvägen. Och tufft av dig att våga gå ut mot vägkanten och inte krocka. Synd bara att det inte går och ställa hon som mötte dig till svars för de kostnader som du drabbas av. Krya på dig. Kram Netta

Kommentera

