Valborgsfirande!

Vi var  bjudna på finmiddag hemma hos Felicias föräldrar, de bullade upp med lyxmiddag och jättegod efterrätt.  Och självklart lite godis! Kändes inte som en uppoffring att låta Beach 2011 vänta en dag eller två, det var väldigt gott och trevligt!

Majken fick följa med på visit, det är nyttigt för henne att umgås utan sina kumpaner. Fast  hon är ju himla lätt att ha med,  hon checkade först av huset, lekte därefter lite med ungarna och gick sen och lade sig. Hon satt en sväng i någons knä däremellan,  hon  fick oxfilérester plus att  en och annan korv  trillade i  hennes väg. Tror hon gillar att gå bort!

Vi har ju en lokal brasa som alla samlar till under hela året.  Den var extra stor, knastrig och torr med tanke på allt ris som alla stormoffer bidragit med! Själv tycker jag brasan är en gudagåva, jag vet inte hur många vändor till tippen den har sparat mig. Nu åker jag bara med icke brännbara saker, och det blir inte så många vändor per år.

Brasan tänds när det blir mörkt, och vi såg från fönstret när det var dags. Kände mig glad att jag tagit med varma kläder till Leoni, för det var inte så fasligt varmt, faktiskt! Det blev en och annan bild tagen, men jag är inte så van att fota i mörker. Men här är dom i alla fall!


På väg


Skapligt stor brasa!


Typ eldfödd?


Majken verkade gilla att vara med!


Ungarna grillar korv och marshmallows

Leoni var tapper fram till tio, sen kroknade hon helt.  Men hon gillade brasan och att grilla korv! Men är krafterna slut så är dom, och hon  hann knappt få av sig kläderna så slocknade hon.   Dags för mig också, tror jag!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

One thought on “Valborgsfirande!

Kommentera

