…men slutade desto bättre!

Härligt väder, värmepumpen har varit avslagen i över en vecka. Våren är här! Leoni ska ju åka till Åre och hälsa på farmor över påsk, så vi började dagen med att klä vår påskgran. Det är nog något slags missförstånd från julen  som fått leva vidare… 🙄

Till lunch grillade vi korv och marsmallows i eldstaden på utsidan.  Clarence var alldeles ifrån sig över grillukten, och jag fick vara mycket strategisk när jag ställde fram allting! Burkar och flaskor först, och hårdvaran sist under sträng bevakning. Han kan ju verkligen överträffa sig själv om han blir  för orolig att bli utan!

Efter den närande lunchen (som var helt enligt tallriksmodellen) åkte vi till lekplatsen på Åby Gärde, och där mötte vi upp Helena och Felicia.  Ungarna hade det självklart jättekul, medan vi fick en skön stund i solen.

Framåt eftermiddagen blev det lite ärenden gjorda. Vi handlade lite mat och hämtade tapeterna till Leonis rum. Hoppas verkligen jag klarar att sätta upp dom! Tips mottages tacksamt.

Vi valde också ut en påskpresent, eftersom hon åker redan på måndag kväll. Och i leksaksaffären dröjde det inte länge förrän hon fastnade för en kissande hund. Alla föräldrars önskedröm, liksom?

Jag försökte truga med prinsessor, slott och pussel, men icke! Så efter att ha avkrävt ungen ett löfte att själv torka upp efter hunden, så fick det bli den.  Hotade nog lite med soptunnan också ifall det inte blev gjort…
Jag tyckte den var lite fånig, plus att den har  florerat friskt i reklamen på en barnkanal. Fast det är ju inte jag som ska leka med den i och för sig!

Innan dagsljuset försvann hjälptes vi åt att måla sista varvet på hennes rum. Så nu ska jag bara fixa det sista finliret i skarven mellan tak och vägg, så är det klart för tapetsering! Har också äntligen bestämt mig för en fondtapet in till mitt rum, den är gräll  med stora symmetriska blommor, så det blir spännande att se hur den tar sig uppsatt!

Sen blev det en pizza med påskmust i soffan framför Tv:n. Vi var ganska trötta, så det var ett ganska perfekt slut på dagen. Avslutningsvis delar jag med mig av en annan familjemedlem i en liten kavalkad:

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

