Den här veckan började ju bra…?

I måndags morse får jag reda på att Peter Nilsson-kursen är flyttad från Norrtäljetrakten till Skinnskatteberg.  Konsekvensen av det är att jag inte kan åka, då jag inte har någon som helst chans att hinna rådda ihop logistiken på så kort tid.  Jag blev jättebesviken, då jag verkligen sett fram emot den och planerat ledighet sedan länge!  Hoppas det kommer fler tillfällen längre fram.

Ungefär i samma stund ringer Leonis pappa och berättar att hon är sjuk, och han lovar att stanna hemma med henne under dagen. När jag hämtar upp henne efter jobbet är hon skapligt pigg, men har  alltså dragit på sig en riktig bonnförkylning.  Jag planerar att försöka sko några hästar i närområdet under tisdagen, det brukar funka medan hon tittar på en film i bilen.


En dag för länge, länge sen…

Jag ändrar om arbetsveckan efter de nya förutsättningarna, och i morse kommer vällingen upp med en faslig hastighet! Jag hoppas och tror  att det inte är magsjuka, för hon har svalt en herrans massa snor,  och det brukar magen kunna reagera på.

Inget jobb idag, alltså. Fan vad tröttsamt! Och stackars unge, man mår ju ganska mycket sämre när man har kräkts. Får lov att ringa mina kunder igen…

Vi ses!

Familjen Gustafsson

4 thoughts on “Den här veckan började ju bra…?

Kommentera

