Lite spontant, sådär…

Jag blev hastigt och lustigt barnledig i helgen, men i fredags var jag och Leoni lediga för bland annat ett frisörbesök. När det var avklarat åkte vi hem och målade första varvet med färg i hennes rum, och det har hon sett fram emot heeela veckan!

Jag hade köpt ett litet rollerset och en pensel till henne, och efter att ha letat upp lite gamla kläder satte vi igång! Leoni tyckte det var jätteroligt, och blev nästan sur när vi var klara. När hennes pappa kom fick jag lova att inte göra färdigt i helgen när hon var borta!

Det var ju i och för sig en av mina tilltänkta uppgifter nu när jag blev själv i helgen, men lovat är lovat! Istället blev det träning på klubben i lördags, jag hade på alldeles egen hand ritat en hoppbana.  Blev riktigt nöjd med den faktiskt, men tyvärr hann vi inte köra så många varv då en hund tråkigt nog  skadade sig. 😦

Det lade ju lite sordin på träningslusten, fast  efter att alla åkt stannade jag och Maria kvar och fortsatte träna litegrann.  Majken fick leka lite bland hindren, och vi fortsatte vår platta tunnelträning.  Dolph är ju inte så stor och stark som han verkar, han tycker verkligen balansen är jätteläskig! Han mjällade och stretade, fast det gick liiiite bättre när vi var två! 🙄

I  morse kom Anna hit och vi gick en promenad med alla hundar. Efter årets första utefika provade vi lite av Annas tricks med Dolfans balansträning. Kändes som ett litet genombrott, faktiskt! Nu ska jag försöka träna lite förbehållslöst ett par minuter om dagen, det vore väl fasiken om det inte skulle kunna fixa sig?

Efteråt åkte vi till hagen en stund vallade lite,   och man kan inte beskylla fåren för att vara klistriga! Dolph fick vara hållhund, vilket han skötte med den äran. Flaxa fick vara på får första gången på ett år, och Majken fick en liiiiten sväng hon med.

Det kändes lite för svårt för Majken i dagsläget, fåren hade alldeles för mycket yta att röra sig på. Jag ska istället försöka bygga en stor rund fålla inom kort. Hoppas att kunna slå ner ett par stolp om dagen, så gissar jag att den är klar ganska snabbt.

Nästa vecka är det kurs igen för Peter Nilsson, så jag tror faktiskt jag väntar med Majkens vallning till dess. Men hon har fasligt fin stil! 😀

Här kommer några bilder från dagen, typ bara på Majken…

Min att göra-lista har inte blivit avprickad på en enda grej,  men det har varit skönt att få vara lite spontan. Nu ska jag försöka göra lite nytta på tomten innan kvällen kommer, sen gissar jag att det blir städning för hela slanten! Lilla hjärtat kommer inte hem förrän i morgon, och kvällen är lång!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

3 thoughts on “Lite spontant, sådär…

  1. Trots eländet med skadad hund under träningen, så tycker jag det var mycket trevligt och skoj att träna med er. Gör jag GÄRNA fler gånger!
    Vart allifall en härlig dag ute i vårvädret, och lite tränat blev det ju faktiskt oxå.

Kommentera

