Helg med ändrade planer!

Det blev ingen tävling i Kumla, då Mary höll mig vaken halva natten med kräks och dålig mage. Jag behövde inte tänka alltför mycket på saken, hon var tydligt inte i nåt skick för att tävla.

Jag var skapligt slak efter att spenderat en natt med moppen, så förmiddagen fördrev jag på soffan faktiskt. Riktigt skönt, men förmiddags-TV är ju verkligen botten, alltså!  Det  blev därför lite tråkigt att ligga där, så efter lunch  lyckades jag röja en del på tomten, köra en massa byggbråte till majbrasan  och fixa undan lite andra trista göromål.

Jag har varit jättetrött på sistone, så lördagkvällen blev tidig, men i söndags morse vaknade jag pigg och glad! Tog en promenad till fåren på morgonen, ett riktigt trevligt sätt att börja dagen på.  Fåren verkar trivas med att få komma ut i hagen, trots att dom nästan tuppade av på vägen dit! Har nu noterat att de rör sig över hela hagen, och den är ju faktiskt jättestor. Tar nog inte alltför lång tid innan flåset är uppe?

Strax efter lunch mötte jag upp Alex och Sofie i Bälinge, det var unghundsträning på agendan. Det är toppen att kunna hjälpa varandra i hinderinlärningen, vi hade det toppentrevligt och det var inga tveksamheter hos småttingarna.  Platta tunneln behövde knappt en introduktion förrän den togs spontant hejvilt! Det var också skoj  att träffa kullsyster Lass, fast hon själv var väl inte helt förtjust i familjeträffen. 🙂


Men vi tvingade dom till ett familjefoto! Syns det? 😆
Foto: Alex Fyhr

När vi vinkat adjö till allihop åkte vi till Lena och var behjälpliga med lite fårbestyr. Hon har några fina valltackor att sälja om någon är intresserad? De är renrasiga Suffolk, har MV3-status och är födda i fjol.  Vart nästan lite sugen själv!

Väl hemma igen var det dags att bädda rent. Jag gjorde det redan i fredags, men begick ett ödesdigert  misstag med sovrumsdörren efter promenaden i söndags morse. Jag tror ALLA hundar hade varit där och trampat, även de som vanligtvis inte ligger i sängen! Kommer nog inte göra den tavlan igen!

Och nu har lilla gumman kommit hem, hon har varit hos sin pappa i helgen. De hade slagit på stort och ätit frukost på Grand Hotel,  tur att det finns någon i hennes familj som tar med henne på sådana äventyr? Hoppas min gamla husvagnsfrukost kommer duga i fortsättningen! 😆

Vi ses!

Familjen Gustafsson

 

Kommentera

