Full rulle och spännande ankomst!

Helgen började egentligen redan i fredags, jag har lite lugnare på jobbet nu så vi var lediga. Vi hämtade Leonis kompis Felicia så de kunde leka, och dagen fylldes av studsmatta och vårplask. Till Sivans stora lycka!


Leoni leviterar


Ibland sticker det lite hjärtat, då jag tror att Sivan skulle komma bättre till sin rätt i en barnfamilj som sällskap. Har ju konstaterat sen länge att hon inte är någon tävlingsindivid, men hon interagerar sjukt bra med barn! Som det är nu blir hon lite en ”tag-along”, fast en väldigt älskad sådan.  Hon har det absolut inte dåligt här, tvärtom! Men hon skulle nog få större plats och uppgift som ”nanny” till några ungar.

På fredagkväll bar det av till mormor. Leoni skulle sova över där, då jag skulle gå sista tillfället på min Lyxhandlingskurs tidigt på lördag morgon. Och snällt nog hade jag även fått Pernillas plats till Dolph, då hon inte kunde gå.  Tackar så mycket!  😀

Den här gången var det ”turn-away” som gällde, och efter lite strul med inlärningsprocessen fick vi till den svängen med Mary. Hon har egentligen inte  någon dålig sida när det gäller höger/vänster, däremot köpte hon inte den här svängen så självklart som hon gjort både med jaakkon och tysken.  Vi får väl se hur det artar sig med lite träning?

Dolph är ju för kul! Inledesvis var han så uppskojad att han inte kunde tänka en tanke klart, ridhusdammet har nog fortfarande inte lagt sig efter honom. Men efter en stund blev det tydligt att höger inte är hans grej! Det lossnade lite när det blev till ett praktiskt moment, och han är fasligt ambitiös! Tjatar vidare med hur roligt det ska bli när vi kan börja träna ute med mer frekvens!

När kursen var slut, åkte vi till mormor för upphämtning av Leoni. Efter några våfflor i magen var det dags att dra till pappa och Sussie för att hämta husvagnen! Äntligen! Vi höll på hela eftermiddagen med att gå igenom allting, plus att jag fick montera tillbaka vattenpumpen och tanken efter vintern. Så nu vet jag hur det funkar! Möjligtvis…

Efter plommonspäckad stek med farsans oslagbara sås, var klockan jättemycket! Leoni var trött och somnade på vägen hem, och eftersom denna husvagn är större än min gamla kopplade jag bort den utanför och backade in den morgonen därpå. Här är den i alla fall!

Ska sätta ut en annons på min gamla husvagn, men än så länge går den inte att flytta på grund av all snö! Fast är någon intresserad av en fullt fungerande husvagn med barnkammare från -83 går det bra att komma och titta i alla fall! Den är använd men inte ofräsch.  Besiktigad och provtryckt med en hel del utrustning, faktiskt. Bra pris om jag slipper Blocket!

Leoni har sagt att hon kommer sakna vår gamla husvagn, då hon gillar leksakerna som ligger i den. Tror hon blev lite gladare  när jag informerade att vi kan flytta över dom!


Majken har fyllt 11 månader och är hälsan själv!

Jag hade också någon storslagen plan att tillsammans med Lena gå upp med fåren till hagen på söndag morgon, men det var innan omställningen av klockan kom till min vetskap. Det finns ju gränser för hur tidigt man kan jaga upp folk en söndagmorgon? Och tur var väl det med tanke på tidpunkten vi kom hem på lördagkvällen. Vi var bra mosiga i söndags morse…
Så  istället blev det en tur till Enköping framåt eftermiddagen för att gratta kusin My som fyllde arton. Fåren får bli en annan dag, troligtvis redan till veckan. Men det lär jag inte heller kunna hålla tyst om! 😆

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

