Rolig helg i Rättvik!

Kan ju inte bli annat med glada  klubbkompisarna Anna och Helene?  Tre vuxna,  sex hundar plus packning knödde vi ihop oss i en bil,  och det tog sjukt lång tid att åka upp då det var dåligt väder.  Men turligt nog hade vi  sovmorgon på lördagen, så efter en frukost med massa fniss var det dags för tävlingar. Sämre uppladdning kunde man ju haft?

Vårt mål var ju framför allt tiderna,  mer gas på Mary  och jag själv skulle lägga ner mer tryck och energi i loppen.  De flesta banorna var fartbanor,  vilket var precis vad vi behövde! Och det känns som vi börjat tjäna lite tid, vi kom runt i alla lopp och rent tidsmässigt har vi legat på topp 10.

Nu fick vi fel i alla lopp utom ett, men då blev det en SM-pinne och det har ju inte hänt på evigheter! Det blev i och för sig en nolla i Hawaii-stil, jag hamnade fel lite här och där,  men fick till en tysk i starten som gav en bra skjuts.  Känns som vi fått lite betalt för vår träning i alla fall, så jag är jätteglad! 😀

Nu är det Kumla om två veckor, sen är det rätt dött på tävlingsfronten för oss hela april. Jag har sneglat lite på tävlingen i Nils Holgerssonhallen, fast det är lite långt? Leoni ska fira påsk i Åre,  så egentligen skulle jag kunna åka. Fast borde jag inte vara hemma och fixa med huset? Anmälningen går ut den 25:e, så jag har några dagar kvar att bestämma mig!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

4 thoughts on “Rolig helg i Rättvik!

  1. Grattis till SM-pinnen!! Vilket snabbt, snyggt slalom ni fått till! Och så DU springer, värsta sprintern 😀 Det är mitt nyårslöfte – att börja springa snabbare och mer offensivt själv, vi får väl se hur det går 😉

  2. Tack för grattis, hörni!
    Och tack Per, för smockan jag fick utdela strax innan start. Tror det var den som gjorde tricket! 😆

Kommentera

