Rapport från vab-träsket

Vi har det sådär mystråkigt som det brukar bli när det värsta är över.  Vädret  är fint, och av fem års referenspunkter från dagis skönjer jag ett mönster. Varje vår brukar det komma nån slags vårflunsa som innebär att jag svävar över ungen när hon är som sämst, och när det vänt är vi ute på tomten en stund om dagen i finvädret och mockar hundskit.


Eller vi och vi… 🙄

Åtta påsar har jag fått ihop, fast det lär väl knappast märkas när snön väl försvinner. Men det är åtta påsar mindre i alla fall!

På ett sätt har det varit skönt att hoppa av karusellen ett tag.  Den har snurrat på i en hiskelig fart på sistone, det har nästan varit på gränsen till ångestdrabbat. Och nu började det plana ut, och då blev det så här i stället! Jaja…
Eländet i Japan ger mig ett annat perspektiv  på saker och ting, detta är ju egentligen inte så farligt faktiskt!!!

Så nu ska vi försöka göra lite småsysslor, som att hämta skor så jag kan jobba snart. Hon ska vara hos mormor litegrann, så jag får undan några hästar som väntar på ridskolan.  Och förhoppningsvis är hon tillräckligt frisk till helgen, så hon kan vara hos sin pappa. Jag vill ju gärna åka till Rättvik!  Och  som det verkar nu, så är de planerna inte i fara alls! 😀


@work…

 

Vi ses!

Familjen Gustafsson

2 thoughts on “Rapport från vab-träsket

  1. När jag ser dig stå på knä bredvid den lilla, lilla hästen så undrar jag om du inte lika gärna kunde ha en pall att sitta på när du jobbar. Teoretiskt så borde det funka i alla fall 🙂

Kommentera

