På kurs, nätt och jämnt…

I lördags skulle  jag gå  lyxhandlingskurs för Anna, det var planerat sen länge. Jag hade på ett infall även  köpt Pernillas plats åt Dolph,  för Juno hade gjort sig illa och kunde inte vara med.  Leoni skulle vara hos sin pappa, det var deras helg, men naturligtvis vaknar hon i slutet på veckan med hög feber och mår superkrassligt!

Hon blev självklart kvar hemma i helgen,  det är alltid bäst att vara hemma när man är sjuk.  Och eftersom jag redan betalat så mycket pengar för kursen, blev det till att hyra en bil till mamma så hon kunde ta sig hit. Jag ville verkligen gå, och i den allmänna konkursen så kändes ett par hundra till för en bilhyra inte så farligt! 🙄

Dolph kan ju absolut ingen som helst handling, men ett par timmar på kurs brukar ändra på dom sakerna. Och jag tyckte det blev en bra uppstart för honom, han överraskade stort genom att inte  vara  godstågartad alls! Till en början svängde han helt på centrifugalkraften, men då vi fick dela upp svängen i microdelar förstod han snabbt!

Sen behöver han träning i att se både hinder och linjer, men han har ett bra tryck framåt! Behöver nog göra något åt min egen fart också…

Jag tycker han var jätteduktig, och som vanligt var han entusiasmen själv. Han känns väldigt rolig att träna nuförtiden, inte alls sån träskalle han varit förut.  Vi planerar att ha vår officiella premiär på vår hemmatävling i slutet på maj, hoppas bara vi kommer få till träningar så det räcker!

Mary och jag fick traggla vidare på våra svängar. Jag känner mig lite akterseglad av alla nya grejor, jag vet knappt vad allt heter, än mindre utförs! Nåt som funkade alldeles förträffligt var ”tysken”, och jag hoppas jag kan uppbringa mod till att använda den på tävling. Problemet är att jag tappar henne helt ur sikte, och med tanke på att hon hittar på lite egna saker ibland, känns det lite läbbigt. Men hon tog svängen fint varenda gång!

Våra jaakkosar blev det också en del petande i.  Det är ju en sväng jag har använt mig av, men den har varit  långt ifrån perfektion.  Efter arton försök och några kala fläckar i hårbotten fick vi till ett varv! 😀

Nu väntar Rättvik, och jag ska verkligen försöka mig på så mycket som möjligt på tävling. Det lär bli diskar för hela slanten, men jag har ju inte så mycket att förlora? Pinnarna lär jag inte hinna skrapa ihop, utan vi får ägna resterande starter till att få svängarna att funka!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

2 thoughts on “På kurs, nätt och jämnt…

Kommentera

