Ditt och datt med lite vårbilder!

Helgen bjöd tyvärr på en dags jobb,  för i tisdags när jag egentligen skulle varit på ridskolan, var det strömavbrott!  Det är var ju typiskt just nu, då boken är full till bristningsgränsen. Det fanns alltså ingen annan möjlighet än att åka dit en dag på helgen och göra de fyra hästar som stod och väntade.

Leoni följde med, och det löste sig så bra att Fanny var där, hennes kompis sen sist! Så Leoni hade det kul i cafeterian, medan jag slet nere i stallet. Grejt! 🙂

Efter jobbet var det dags för barnkalas, det var Alia som fyllde tre. Vi kom lite sent, men det fanns gott om tårta och kakor kvar till oss. Leoni sprang iväg och lekte med Filip (Alias bror) och lämnade mig därhän åt all prinsesstårta!  Jaja, Beach 2011 är en bit bort… 🙄


Partydeltagarna!

Pappa och Sussie har erbjudit mig att ta över deras husvagn, eftersom de köpt en husbil.  Jag ska ju självklart betala för den, men det blir direkt till dom! Jag är så glad över det, jag har velat byta ut vår lilla husvagn länge, men inte riktigt orkat gå genom den pappersskyfflande skärseld som det innebär för mig om jag ska få lån.  Det är nämligen så att låneinstituten inte direkt kastar erbjudanden efter en ensamstående mamma som till råga på allt är egen företagare…

Den här vagnen är jättefin, pappa är ju en riktig fixare. Han har utrustat den med både det ena och det andra, och den är dessutom  cirka 20 år yngre än den jag har. Vi kommer bo som prinsessor i sommar! 😀

Vi skulle egentligen hämtat den i söndags, men Sussie blev sjuk plus att det låg en stor snöhög framför som nu hade frusit till is.  Det får bli efter Rättvik, kanske! Den är såååå välkommen! 😀

Så vi fick söndagen hemma, och det var rätt skönt också. Vi chillade mest hela dagen, men var självklart ute i det fina vädret! Studsmattan blev framskottad och invigd för säsongen, och jag har nu två studsmattetokiga hundar. Dolph bar den kronan ensam förut, men har nu dragit med sig Majken. Hon lät sig inte krusas, om man säger så…  😉


Men vi var först!


Blöt och glad!


Den nyinvigda studsmattetokan!

Och avslutningsvis en liten gungserie… 🙄

Jag har i alla fall bestämt att vi ska åka till Gotland i sommar med nya husvagnen! Vi ska stå på Kneippbyn, det tror jag Leoni kommer tycka är roligt. En vecka sammanlagt, och då ska vi hinna med tre dagars tävlande. Och självklart ska vi hälsa på Pippi!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

2 thoughts on “Ditt och datt med lite vårbilder!

Kommentera

