Hemma från Hudiksvall!

Ja, jösses vad många lopp jag sprungit! Inte några placeringar att tala om,  det har varit lite småfel här och där. En nolla gjorde vi, men jag körde sjukt mesigt! Tror vi kom på femtonde plats eller nåt.  Så inför lördagens två sista hopplopp provade jag att jazza  upp henne till olidliga höjder strax innan start!  Och jag försökte mig på att själv köra mer offensivt, och inte sväva runt som en jäkla blomsterflicka och tro att det skulle ge nåt…

Jag har tidigare varit lite försiktig med gasandet innan start eftersom hon helt förlorat huvudet då. Men nu är både hon och jag mer rutinerade,  så det kanske är nåt att prova i fortsättningen? Jag upplevde att hon fick högre fart och ett mycket större tryck.  Nu gick det inte hela vägen ändå, men det kändes inte helt huvudlöst fram tills det brakade i alla fall!


Vi körde inte alla loppen sista dagen, vi var helt enkelt för trötta. Sista agilityloppet var riktigt skapligt, men strax innan mål bedömer hon avståndet helt fel och kraschar ett hinder. Inte hennes stil precis, och då kändes det faktiskt som ett bra beslut att avstå resten av starterna!  Efter den tuffa lördagen hade jag absolut ingen kraft kvar i benen och jag kände mig lika smidig som ett brofundament.  Skönt att komma hem i hygglig tid också.

Majken fick följa med, hon har tyckt livet på resa varit toppen! Och hon har hållit mig varm, då vi promenerat och lekt mellan klasserna hon och jag.  Det har varit mysigt att kunna ge henne lite odelad tid också! Hon har även lekt med andra unghundar, legat i bur i ridhuset, skällt ut en tant på en spark, kollat agility och bott på B&B.  Inte illa!

De andra hundarna har mamma tagit hand om, det var nästan en förutsättning för att kunna åka iväg! Tur att hon är så bussig och ställer upp?  Leoni har varit hos sin pappa,  de har säkert haft det jättekul.

Apropå fäder så var ju pappa och Sussie även i Hudik och tävlade, vi bodde på samma ställe.  Och de gav mig ett fantastiskt generöst erbjudande,  vilket jag ska berätta mer om lite senare. Kanske redan till nästa helg! 😀

 

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

