Det har lossnat!

Jag har ju  upplevt Dolph som lite svår att träna, framför allt i agilityn.  Det har inte funnits några tydliga framgångar i vår träning, utan det har känts förskräckligt svajigt i inlärningen. Jag har ju tagit hjälp utifrån, och de har också slitit sitt hår, men nu så  verkar kronorna plötsligt trilla ner en efter annan! 😀

För han är trots allt en härlig kille, det sitter aldrig fast! Han är entusiastisk i överkant mellan varven, men vem kan bli sur över det? Funderar på att anmäla honom till någon hoppklass framöver, för vi har tyvärr haft lite tillbud på balansen några gånger.  Till stor del har det varit mitt fel, då jag inte kollat hindren ordentligt. Jag är helt enkelt inte van med en hund som har den tyngden och trycket, för då gäller det att hindren står stadigt! Men jag har nu lärt mig läxan, och väntar med balanshindren till våren då jag kan träna mycket hemma. Till dess kör vi kontaktfältsträning, det har i alla fall funkat väldigt fint!

Här är ett ihopklipp av några övningar vi gjorde i ridhuset igår!

Och han gillar verkligen sin gris! Trist är att dom håller i fyra-fem träningar sen går dom sönder. De kan funka ytterligare en träning efter det, då det är extra skoj att plocka ur innanmätet, men sen är det bara att ta  fram en ny. Jag köpte ett par stycken på Kistamässan till extrapris, de kostade bara 90 spänn styck! 🙄
Och nej, jag tänker inte göra några matematiska uträkningar, jag är bara så glad att det har lossnat nu!


Grisslaktarn…

Idag är det Majkens tur i ridhuset, vi har bebisträning efter lunch! Vi får se om det hinns med några filmer då.  Fram till dess är det bokföring!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

6 thoughts on “Det har lossnat!

  1. ja det går verkligen stötvis, så är det i min träning med Puffan också! Men du han ser ju jättefin ut när ni kör. Kul!! Så synd att inte jag kunnat komma loss å träna dagtid, ser mysigare ut i ridhuset med lite dagsljus. go go go!!

Kommentera

