Nä, om man skulle blogga?

Tillvaron har väl inte direkt stått stilla, för den här julhelgen har gått till historien i allt möjligt elände som kan hända. Dels att vi var så förskräckligt sjuka med både flunsa och halsfluss, och sedan är det väl inte så kul att rapportera om jobb dygnet runt i mellandagarna?

Men den största sordinen på tillvaron har varit att min mormor  gått bort på sitt nittioförsta år.  Natten till nyårsdagen fick hon både en stroke och en hjärtinfarkt och fick frid en vecka senare på Danderyds sjukhus.  Skulle kunna skriva en hel del om det, men kan bara kort konstatera att jag gärna vill bli gammal, men inte vara gammal och sjuk på en storhelg.


Mormor på sin nittioårsdag!

Mormor var ju dement, och bodde på hem. Men trots sin snurrighet var hon inte på nåt sätt trött på livet fick jag känslan av.  Hon sov ju mycket och var  ganska rörig i sitt sätt, men humorn glimmande till mellan varven.  Hon åt som en häst och hasade omkring på sin rullator alltsom oftast. Mig brukade hon inte känna igen i första taget, men hon var hemskt förtjust i Leoni.

Tävlat har vi gjort i alla fall! Kistamässan har ju varit, och det är alltid skoj och trevligt att tävla under dom förutsättningarna.  Vi kom runt i varje lopp,  och förutom det första hopploppet var det riktigt skapliga lopp, men  med något litet skitfel här och där. Mest nöjd var jag med söndagens agilitylopp, men tyvärr strulade min kamera.  Så jag lägger upp lördagens lopp istället!

Och som vanligt fick jag för bråttom upp till den svåra slalomingången efter balansen, fast jag tyckte med bestämdhet att hon var på! Ack så fel man kan ha… 😉

Då mamma var  med mormor på sjukhuset hade jag ingen passning till  Majken. Jag fick dispens av den snälla tävlingsledningen att ha henne med, så hon var också på mässan! Hon skötte sig med den äran och fick klapp och kel plus ovärderlig miljöträning.  Hon är väldigt social min lilla AKO-kola! 😀


Maria fick hålla hårt för hon skulle vara stilla!

Och nu i helgen var vi på julgransplundring i gympahallen i Rosersberg. Det var i sällskap med mamma, Pia och Emma, och jag tycker det är ett trevligt sätt av föreningen att dra in lite stålar på.


Redskapen var roliga!

Det säljs lotter, fika och korv plus att man får en sväng till fiskdammen för entrébiljetten. Sen kom tomten (ja, lite konstigt i mitten på januari) och delade ut ett halvt kilo godis till alla barn. Det enda dom måste fila på är dansen runt granen, den var lite andefattig. Det var två tonåringar som spelade dragspel och flöjt, musiken hördes knappt och grabbarna var inte direkt initiativtagare till att få igång folk precis.  Lite synd, för de var faktiskt duktiga att spela!


Alla väntar på tomten


Raketen blev det i alla fall!

En grej till har vi hunnit med! Helene har bokat ridhuset några gånger för bebisträning, och vi har varit på ett tillfälle hittills.  Det var verkligen jätteroligt, för har man unghund blir man oftast stående i nåt hörn av ridhuset med ett hopphinder på sin höjd till sitt förfogande. Och nu fick jag ägna hela träningstiden åt Majken, för det blir också väldigt splittrat att hålla på att byta hund. Det brukar även bara bli några ynka minuter på slutet som man faktiskt både kan ha och mista.

Hon är verkligen inte svår att få igång,  och är väldigt kommunikativ! I slutet på passet tog hon tunnel-hopp-tunnel på ett snöre. Och snabbt! Självklart var hindret lågt, men ändå? Har försökt att ta mig upp till Bälinge hela veckan för att träna, men hindrats av både pyspunka och snöstorm. Men nu är det träning på tisdag igen.  Ser fram emot det! 😀

Vi ses!

Familjen Gustafsson



One thought on “Nä, om man skulle blogga?

Kommentera

