Rapport från sjukstugan

Fy, vilken bacill! Leoni tillfrisknade från halsflussen på ett dygn, efter att ha börjat med penicillinet.  Hon har i och för sig varit lite sliten, men är nu så gott som återställd sånär som på lite hosta.  Jag själv blev tyvärr kontrainfekterad med ett förkylningsvirus, så det tog en faslig tid innan det vände på mig.  Och trots att jag varit feberfri i några dagar känner jag mig långt ifrån frisk,  det tar flera timmar att hosta upp sig på morgnarna!

Dagarna fördrivs med pussel, färgläggning, film, TV, Fia med knuff, TV, film och avslutningsvis lite Memory.  Jag har frågat ifall Leoni vill vara hos mormor någon dag som omväxling, men hon är helt nöjd med att vara hemma.

Hundarna har det jättetråkigt! Framför allt Majken och Dolph förstår inte alls varför vi bara sitter inne, och som grädde på moset så höglöper Sivan. Dolfan är faktiskt ganska bussig, men Majken utför saker med Sivan som skulle få vem som helst att rodna! Undrar om hon fattar själv vad hon sysslar med? 😀

De är hur som helst ute på tomten och leker en hel del, men det inaktiva livet har resulterat i lite oönskade beteenden. Majken har snöat in på att bolla/knapra fruset hundbajs, vilket jag raskt blev varse trots min igenkorkade näsa. Hon är ju väldigt generös med sina pussar, och delar ut dom till höger och vänster när hon kommer in.  Ja, ni fattar själva…

Jag är ändå väldigt tacksam över min stora inhägnade tomt, de skulle kunnat ha det sämre! För egentligen går det ingen nöd på dom, annat än att de inte får motionen de är vana vid. Men idag ska jag faktiskt försöka mig på en micropromenad, jag tror jag måste skrämma fart på  flödena lite för att komma igång.  För igår efter vår tur till affären mådde jag ganska okej!

Nu är det återigen dags för en omgång Fia!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

One thought on “Rapport från sjukstugan

Kommentera

