Bättre? Trodde jag, ja!

Inatt hade Leoni återigen jättehög feber och läskig hosta, och sjukdomsförloppet börjar mer anta ett mönster än att förbättras. Så i morse fick jag en tid hos husläkaren, som efter ett halsprov (bokmärke 1) konstaterade streptokocker i lilla hjärtats hals! En snabbsänka (bokmärke 2 och ett julkort) gjordes också, men den såg ganska bra ut.

Jag slapp alla dessa prover, men eftersom jag också är sjuk så kollade hon min hals och den såg inte heller så fin ut.  Så efter läkarbesöket blev det en tur till apoteket för att hämta ut en påse mediciner (500 spänn, katsching till apoteket!) till oss båda, och sen åkte vi hem.

Men det kostade på för Leoni att vara hos doktorn på flera plan, för när vi kom hem visade termometern på 40 grader! Hoppas penicillinet börjar verka snabbt, för det börjar ta på krafterna för lilla gumman att vara så här sjuk. Plus att hon är väldigt frustrerad över sin situation, så som plåster på såren beställde jag i dag Disney Channel.  Hoppas hon blir glad när hon vaknar! 😀


Krasslig… 😦

Jag har ju också ganska hög feber, hosta och ont i halsen. Så det är en jäkla sjukstuga här hemma,   jag sover dessutom jätteilla när hon är så pass dålig! Och jag ligger galet mycket efter, så en ledig jul kommer inte att funka. Kommer att vara ledig själva juldagarna, men sen blir det till att åka och jobba! Hade ju hoppats kunna jobba undan i helgen, men det är jag för sjuk för. Hoppas på lite jobb på måndag kanske!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

3 thoughts on “Bättre? Trodde jag, ja!

  1. Stackars er. Har fullt medlidande. Det brukar ju liksom räcka med EN sjukling för att all energi ska gå åt. Krya på er bägge två!

Kommentera

