Första försöket!

Jag har ju skaffat en systemkamera! Det föll sig nämligen så bra att pojkvännen till mitt tekniska orakel ville sälja sin, och då slog jag till.  😀

Det är en Nikon D50, alltså egentligen en ganska gammal modell, men den är lätt att använda och  duger alldeles fint åt mig till att börja med!

Och idag var det ett tacksamt väder för en nybörjare att fota i, så efter promenaden gick jag ner på vallen och tog över hundra bilder! En del blev riktigt bra,  en del blev skitdåliga, andra blev det fint motiv på men fokuset fel, och så vidare.  Men för egen del kvittar det faktiskt, för när man sitter och bläddrar igenom det man tagit, då ser man direkt vilka bilder som tilltalar en! Här är några av dom i alla fall:


Strokepatienten?


Dolph bjuder alltid på sig själv!


Sivan tar sig fram på antilopvis


Clarence är fortfarande pigg!




Överallt och ingenstans…


Tommy och Annika


Fyra i rad


Snön i fokus, men motivet blev bra ändå!


Sivan dödar leksaken

Vet inte varför, men tycker bilderna blir lite röda när man lägger ut dom på nätet? På datorn ser de helt okej ut. Kanske har med mitt uråldriga fotoprogram att göra… 🙄

Hela albumet ligger på Facebook om ni vill se. Där gjorde dom sig lite bättre då de visas i ett större format!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

2 thoughts on “Första försöket!

  1. Fina monster du har! O SHIT vad Majken ser grov ut nu, fast hon kanske bara är uppfluffad av snön :D! Kraam

Kommentera

