Lagga, sent omsider.

I fredags kväll åkte jag och Anna upp till Knivstas kvällstävling i Lagga.  Mary har inte tävlat sedan Ågesta i september, och innan dess radade vi inte ju inte  upp nollorna precis. Men nu har hon löpt, och första loppet kändes stabilt och med skönt flow! Vi startade kvällen med en nolla, det behövde vi!

Med hennes oberäkneliga sätt i minnet från slutet av vår säsong körde jag nog henne lite avvaktande, så tiden blev inte jättebra. Men vi nollade och kom tia tror jag! 😀

I hopploppet hade vi fortsatt fint flyt, men våra svagheter i slalom gjorde sig påminda. Träningsfrekvensen har ju inte varit så hög på sistone! Jag fick ratta henne noggrant in i slalom, och eftersom det var höger gick hon ur på slutet. Men jag tryckte nog på lite mer i alla fall! I övrigt ett trevligt lopp, och jag är glad att det kändes följsamt och och lätt här också.


Trots kylan är jag glad att jag åkte.  Motivationen innan kändes inte på topp, men nu är jag sugen igen som tusan! Synd bara att det är så lång tid till Kistamässan?

 

Vi ses!

Familjen Gustafsson

One thought on “Lagga, sent omsider.

Kommentera

