Höstmys!

Idag har vi inte gjort ett skvatt. Eller jo, men vi har inte behövt göra ett skvatt, det är den stora skillnaden! Jag har  betat av tvättkorgen medan Leoni har spelat spel. Hon har varit ganska trött den här veckan, det kanske hänger ihop med vintertiden? Hursom har hon varit väldigt nöjd med att vara hemma så gott som hela dagen!

Själv lyckades jag få av mig pyjamasen strax efter lunch, och gick då ut och pysslade lite med bilen. Mina dämpare till luckan på kåpan gav upp för ett tag sen, och efter  många om och men har dom nya äntligen kommit mig tillhanda. Så fram till nu har mitt moppskaft fyllt ytterligare en funktion som luckupphållare, innan dess har det ju tjänstgjort som vallstav. Vi får väl se vad jag kan använda det till härnäst? 😆

Lite hundträning lyckades jag få till, startade faktiskt lite kontaktfältsträning med Majken. Tänkte köra med lock, och nu har vi fått ett bra sug emot det, så det kändes som det var dags! Däremot var hon inte alls förtjust i att jag lyfte henne upp på nerfarten, men när hon väl satt där for hon ner mot targeten snabbt som attan! Men det blev lite tjafsigt varenda gång vi skulle till position, så det får jag nog lägga ner lite extra tid på. 

Dolfan vallade för första gången sedan provet i går, och det känns fortfarande tryggt och bra. Vi föste några ben och tränade lite fålla, och det känns absolut inte som självförtroendet har dalat, tvärtom! Fördelen med hans korta minne, kanske… 🙄

Tyvärr har jag själv tappat sugen lite, det är inte alls med samma förväntan jag ser fram emot det här provet. Vi ska absolut träna flitigt nu i veckan som kommer, men fixar vi det inte nu så får det vänta till våren. Vi är så förberedda vi kan bli! Och allt kan ju hända, det har vi ju blivit varse, men jag orkar helt enkelt inte ladda om en gång till!


Och det orkar inte han heller!

När det blev lite mörkt tände vi upp vårt förmiddagsprojekt.  Halloween var ju förra helgen, men det har varit lite tema på dagis under höstlovet. Och när vi var och handlade igår, slängde de i princip pumpor efter folk, så då köpte jag en! Vi hade riktigt kul när vi gjorde den, så det var nästan hela behållningen!

Till slut blev vi lite lessa på att vara hemma, så då åkte vi till mormor en sväng med med några McDonaldspåsar.  Hon hade varit på IKEA och även shoppat lite till oss också, så nu är läskiga hörnet på laminatskivan i tvättstugan säkrat! Ett gäng blockljus till vår lykta och en bunt påsklämmor fick vi också med oss!

I morgon kommer Emil och sätter in altandörren och fönstren i tillbyggnaden. Och på onsdag eftermiddag kommer elektrikern, haleluja! Han har inte kunnat presentera en dag på sex veckor, det har nästan närmat sig det komiska. Men nu  kommer han äntligen, det kanske finns ett liiiiitet hopp att kunna vara klara till jul?

 

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

