Inget Rättvik för oss!

Mary har vilat sedan Ågesta, och har inte hoppat ett hinder sedan dess. Jag har  ägnat all tid och energi åt träning inför vallprovet. Jag skulle absolut kunna iscensätta några agilityträningar inför helgen, men de skulle bli halvdana och oengagerade, mest för sakens skull då.  Och nu med ytterligare ett prov framför oss känner jag mig inte i ”agilitymode” helt enkelt! Vi satsar på vinterpremiären till Knivsta istället!

Dolph har också fått lite välbehövlig vila ett par dagar. Hans bogar verkar ju ha hållit bra för träningsmängden hittills, men det kändes som han behövde ett  par förlösande  promenader för skallens skull. Så det har han fått! Och han är lycklig som alltid. Det blir träning för honom i helgen istället!

Majkens tå verkar ha hämtat sig också. Hon var ju så gott som ohalt redan vid veterinärbesöket, och nu har jag tejpat tassen vid ansträngning och den känns bra. Så nu går hon med på promenaderna som vanligt, men jag försöker hålla koll så hon använder båda bakbenen när hon springer. Varför jag blev lite  orolig i början var för att hon  föredrog högersidan, och hon måste ju använda båda sidorna hyfsat lika i galoppen, för att inte bli sned. Men det har nog hämtat sig nu!

Själv har jag haft det lugnt ett par dagar, och ägnat tiden åt höstfix hemmavid. Förra året blev jag helt överraskad av snön redan i november, all byggbråte, mina hinder och annat krafs blev helt översnöat och blev stående så resten av vintern.  Så nu är jag nästan klar, jag ska bara köra plank till majbrasan, isolera en slang i pumphuset, spika upp foder och  städa carporten. Borde bära lite ved och spänna stängslet också!  Sa jag nästan klar? Pffff…


Skyfflar ner byggbråte från taket!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

4 thoughts on “Inget Rättvik för oss!

  1. En träning som är arrangerad för syns skull, utan någon egentlig mening. Precis vad det låter som, alltså!

Kommentera

