Majken 6 månader!

Som present fick hon ett veterinärbesök hos Audell med tillhörande röntgenplåtar. Hon var ju kraftigt halt på ett bakben för dryga  veckan sedan, och det liknade en muskelskada. Hältan försvann ganska fort, men det blev någon rest kvar i rörelsemönstret som kändes lite illavarslande. Jag var rädd att hon gjort illa knät, men idag konstaterades en öm tå! Några veckors lugn motion med lindad tass kommer troligtvis göra susen, sen hoppas vi på full fralla igen!


Min Iphone blev kapad under besöket
Foto: Anna Müller

Jag har ju tyckt att hon är lite flabbig över ryggen, så jag passade på att fråga om hennes hull, och han  tyckte inte heller hon var på den smala sidan. Enligt honom kunde jag gå över till vuxenfoder på en gång! Jag har letat en massa information om juniorfoder VS vuxenfoder och det finns faktiskt ingen tydlig linje. Det är foderexperter som har vitt skilda åsikter, och det viftas med alla möjliga vetenskapliga uppgifter. Olika läror med andra ord!

Det ena behöver ju inte utesluta det andra, det kan ju helt enkelt vara individuellt. Och med tanke på den minimala mängd hon får nu, och hur jobbigt ”plundrig” hon är, väljer jag nog att gå över på  enbart vuxenfoder så jag kan ge henne en mängd så hon kan känna sig mindre hungrig mätt!


49 cm, 13.5 kilo

Hon är så rolig här hemma, så kommunikativ och lättlärd. Och lägger sin näsa i blöt överallt! Idag när jag drog fram vågen, dök hon upp i badrummet och gjorde tasstarget på den. Bara sådär, liksom.  Hittills har vi endast kört lite larviga trick, som ”high five”,  men så fort hon är bra från sin skada ska vi börja med lite annan träning,  vi är absolut redo för det! 

Vi ses!

Familjen Gustafsson

6 thoughts on “Majken 6 månader!

  1. Men stooora syrran då! Skönt att det blir bra med allt! Matte hon kör på valpfoder fortfarande, men large breed för hon har fått för sig att jag växer långsammare då, typ som ett vuxenfoder alltså! Jag får en hel kopp morgon o kväll, ibland mer – men jag är ändå hungrig!

Kommentera

