Banträning inför vallprovet

Jag har det ganska lugnt den här veckan, så idag var det banträning hos Eva  som stod på schemat! Vi har ju mer eller mindre tränat på alla momenten, men inte riktigt satt ihop dom till en helhet. Men idag fick vi äntligen prova, och det gick verkligen jättebra!

Han gör jättefina utgångar, men på första hämtet fastnade han bakom fåren då de inte sprang i full fart som på ett snöre som våra får gör. Men på andra försöket fick han till det, och därefter var det inga problem! Det gick jättebra att styra honom i upptagen och framdrivningarna, men han lägger sig inte riktigt när han ska på håll, så det får vi nöta lite på. Fösningsgrinden träffade vi båda gångerna! Fålla in och ut är han verkligen duktig på, det är jag som måste hålla huvudet kallt. Pajade det helt på egen hand ett par gånger! Fick en hel del nyttiga tips som jag kommer ha användning av, det behöver vi!

Jag känner mig lite mer säker på vårt samarbete efter idag, han är verkligen bussig och framför allt rolig att jobba med. Jag blir i och för sig alltid lite grinfärdig så fort hundarna utför nåt jag lärt dom! Men nu ser jag inte fram emot vallprovet med fasa som jag gjort tidigare, utan det ska bli riktigt spännande. Nu är det träning så ofta det går fram till dess!


Dolph kollar in Malin och Nick

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

