En påse blandat…

Ja, så blir det när man inte bloggat på länge! Jag har ju varit lite besviken på resultaten av vår säsong, våra prestationer till trots. Jag är väldigt nöjd över hur jag och Mary har utvecklats, men stolpen har inte riktigt varit på vår sida.  Så jag tappade sugen där ett tag, men har nu surat klart!

Konstaterade att det faktiskt är en hel del starter kvar den här säsongen, men inte lika intensivt som i somras.  Så efter att ha suttit (nja, legat i soffan med dataskärmen riggad på soffbordet…) klistrad framför datorn under VM är nu suget uppe igen, så här ska tränas svängar! Just nu höglöper hon, så jag ska vänta tills det har passerat, men sen! Smider små övningar redan…

Apropå löp funderar jag nu på allvar att kastrera Dolph.  Med tre tikar hemma känns det nästan taskigt att utsätta honom för 5-6 löp per år. Jag är ju lite orolig vad kastreringen kan göra för hans vallegenskaper då han tidigare lätt har tappat självförtroendet, men jag kanske oroar mig i onödan? Jag tror han kommer bli behagligare hemmavid, jag får en känsla av att buffligheten kan komma att lägga sig lite.  Fast man vet vad man har, och så vidare…

Hursom kommer inget sådant ingrepp utföras före vallprovet! Jag har dessutom även anmält oss till VP:t  som går i Järfälla den sista oktober, alltså två veckor före det på Mörkö. Jag tycker fösningen går hyggligt, det blir hemskt krokigt ibland,  men han är ganska styrbar faktiskt. Det är jag som måste lära mig mer hur fåren går.  Och när Eva var här för några veckor sen, fick jag en hel del användbara tips som gett resultat. Nu är det bara fållan och banträning kvar då.  Men nu är vallen slagen, så jag ska sätta upp en bana där.  Sen får jag försöka åka runt så mycket det går, hoppas vi hinner bli klara!!!


Världens bästa storebror!

Majken är numera en självklarhet i vår lilla familj! En och annan konflikt har vi hunnit med, men för det mesta är hon väldigt kul att ha att göra med. Några ”offer” har dock tillkommit, bland annat dessa… 🙄

Så nu är det till att ha de gamla jobbglajjerna till vardags ett tag framöver. Har beställt ett par nya, men det tar ett tag innan de kommer.  Tacka vet jag Favoptic, detta är par nummer tre jag beställer! Dom första ställde jag verktygslådan på, och dessa åt alltså hunden upp. Men för 550 kronor paret grinar man inte ihjäl sig när det händer! Vi får se hur länge dom här håller! Kanske läge för vadslagning?

Dom här två gillar varann skarpt! För det mesta i alla fall…

Just nu har jag fullt upp med  tårtkalasplaner! Leoni fyller år på tisdag, men vi ska ha kalas på söndag har vi bestämt.  Vi ska vara i festlokalen hos mormor igen, det var trevligt och smutt  förra året.  Fast även då vi håller det simpelt just som tårtkalas är det en hel det att rådda med! Och idag var jag och Leoni och köpte en klänning som hon ska ha, och efter att ha avstyrt den ena prinsessklänningen efter den andra kompromissade vi med en laxrosa tyllskapelse. Med tillhörande skor!  Räkna med kort på söndag… 😆

Det har varit full macka på jobbet ett bra tag nu! Var kommer alla hästar ifrån? Kul är att jag fått en ny elev, och det genom Hantverksföreningens program. Jag har haft elev därifrån tidigare, och det är väldigt roligt att vara en del av den utbildningen. Det är ordning och reda på studieplaner, eleven återvänder till skolan var femte vecka för teori,  och man har en samordnare att vända sig till med frågor och annat.

Den är hela 80 veckor lång, alltså dubbelt så lång som den tidigare.  Det är verkligen ett lyft. Plus att jag får betalt! Jag har ju tidigare haft lite både och, en del skolor betalar inte ett skvatt och erbjuder noll uppbackning. Det är samma jobb, med en sabla massa åtaganden fast utan ersättning då.  Jag har ju självklart aldrig gjort någon skillnad på elever på grund av vilken skola de kommer ifrån, men det är ju väldigt mycket mer motiverande när man får några kronor för sin insats.


Så nu har man tid att ta kort! Här är Maria som drar skor.


Vi kan nog klämma in några hundar till!

Bygget fortskrider hyggligt, nu är det klart för att dra elen, och det är inget jag kan påverka.   Men när jag tänker efter hur många moment som faktiskt är kvar så känns det lite motigt. Det tar aldrig slut! Men själva sovrummen blir förhoppningsvis klara ganska snart, men sen återstår då resten.  🙄

Lite bilder kommer inom kort!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

 

2 thoughts on “En påse blandat…

  1. Ja, känner igen det där med stolpe ut alltför väl men efter Trombis skada har jag faktiskt vart väldigt duktig med att vara nöjd med lopp utan att bry mig om resultatet 🙂

    Ni är jätteduktiga du och Mary och tänk på att vi e rätt så många som har ”stolpeut”-problemet så känn dig inte ensam 😉

    Voffis från oss

Kommentera

