Majken 5 månader!

Det firades med ett oplanerat bad, då hon manglade sig under staketet och rullade sig i grävlingsskit!  Och igår kom hon viftandes med toaborsten när jag satt och åt frukost. Känns som en valp med dasshumor?


11 kilo och 45 centimeter!

Tänderna är så gott som väck, möjligtvis är det någon molar som är kvar, resten är på god väg ut! Men det blir inte så mycket kampande nu, om man säger så!

Däremot har hon varit på lina runt fåren, och hon gillar får! Det blev skapligt kaosartat, jag såg bara den där rosa lilla krokodilmunnen som smattrade runt ändorna på tackorna. Tur hon inte har så mycket tänder. Och snabb var hon! Jag hann inte parera speciellt mycket alls faktiskt. Dagen efter var hon med till hagen igen, och då tränade vi lite på att gå emot fåren i lugnt tempo medan Dolfan höll dom mot ett hörn.  En riktig tuffing, hon lär inte backa för något  alls känns det som!

Jag är verkligen jätteglad över lilla Majken,  hon är så rolig att ha omkring sig och att jobba med!

Jag har ju köpt ridhuskort uppe i Bälinge,  nu har jag ju en del hundar i olika träningsstadier. Känns som jag kommer kunna utnyttja det! Jag är ju lite av en ”dagtidstränare”, och inte alltför sällan har jag en eftermiddag fri. Ska passa på att åka på mina barnlediga helger också, jag är verkligen motiverad att träna nu!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

4 thoughts on “Majken 5 månader!

  1. Heeej systeryster :D!
    Grattis lite sent på femmånadersdagen nästa gång vi ses så ska jag oxå dela med mig av lite av min dasshumor!!!

Kommentera

