Karlstad tur och retur

I fredags åkte jag ner till Karlstad och bodde på hotell. Lyxigt! Då Helene och Pontus bodde hos släktingar i Karlstad, så ordnade jag mitt boende själv. Kollade först vad de klaustrofobiska campingstugorna på Skutberget kostade, och i jämförelse med att slippa städning, ta med sängkläder och rådda med frukost hittade jag ett rum på Best Western i Karlstad för några hundra extra. Nära tävlingsplatsen också!

Jag hade bara Mary och Flaxa med mig, Anna skickade med henne i nåt infall av positiv förhoppning att jag skulle  få runt henne i nåt av hopploppen.  En pinne saknas,  känn pressen liksom! 😆

Det var tre starter för Mary och två för Flaxa, och av fem lopp totalt kom jag i mål i ett lopp med 10 fel.  Det var skapligt goda försök, för banorna var sådär onödigt och tråkigt svåra. Och vi var i gott sällskap, det sista hopploppet hade två nollor och resten diskade sig även dom på fel tunnelingång som låg efter platten.

Det bästa försöket var det första hopploppet med Flaxa, men jag överkompenserade slalomingången litegrann, så jag hamnade på efterkälken och sen var jag rökt!

Yttepyttelite, bara! 😆

Mary lyckades jag få runt i agilityloppet med en vägran och fem fel i slalom. Överlag tyckte jag hon gick bra och gjorde fina kontaktfält.  Det första hopploppet missade jag att hon inte tog ett hinder i slutet, lite retigt! I det andra var det en disk på samma tunnelingång som alla andra. Men hon tog slalomingången, vilket var starkt gjort! Långhoppet låg rakt in i tredje porten, så hundarna var tvungna att vända upp för att ta den. Det positiva i att hon väntar och frågar!

Här är agilityloppet i alla fall. En hedrande fjortondeplats hamnade vi på… 🙄

Det blev en lättsam tripp, och det var roligt att få köra Flaxa! Hon är ju väldigt enkel att ha med sig, men samtidigt full av överraskningar. Hon har gett uttrycket ”bearnaisemun” ett ansikte, det var tur att jag hade ätit upp mitt Maxmål innan jag tankade,  om jag säger så.  Det var också intressant att  försöka förklara för sällskapet i hissen på hotellet varför lantisflickorna låg som två pannkakor på hissgolvet.  Vi åker visst inte alltför mycket hiss till vardags?

Nu är det snart slut på säsongen, det är bara Ågesta kvar nästa helg.  Och trots att vi har spottat upp oss på många plan har pinnarna uteblivit. 😦
Jag hade fler pinnar förra säsongen på en hel del skitlopp. Men i år tycker jag att vi har gjort fina prestationer, men inte haft turen på vår sida riktigt. Lite trist! Mary är ju mer ”slitpinnematerial” än en vinnarhund, men ändå? Så många fina nollor vi gjorde på Bergslagsveckan, och bara en pinne hem i bagaget.  Det är ju bara att slita vidare och hoppas på några fler resultat innan SM-året är över!


Mary vill inte dela med sig av filten.

Vi ses!

Familjen Gustafsson

3 thoughts on “Karlstad tur och retur

  1. Tycker det såg riktigt bra ut med Flaxa, bra kämpat 🙂 Många stora tävlingar i år med massor av starter, då blir det väl svårare att ta pinne misstänker jag 😦

Kommentera

