Majken åker skateboard

Idag var det trickkurs igen! Och då vi missade skateboardintroduktionen förra gången var det vår tur idag. Och det verkade vara Majkens kopp te att  skejta, hon var helt orädd och ville hemskt gärna upp på brädan. Så till den milda grad att jag fick hålla i henne när Boris körde, annars hade hon snott den av honom!

Anna filmade litegrann med Fånen:

Dolfan och jag har vallat lite idag, och han kändes jättefin! Ska försöka få till ett pass på torsdag också, och om det känns bra för oss i fortsättningen ska jag försöka sätta upp en bana att träna på. Vi har ju fortfarande fållan att ge oss på, men snart ska bondens bagglamm slaktas, så jag funderar på att skicka Rya-Ragatan och några till innan vintern och då kan vi träna det lite mer.

En av  ryatackorna är ju lite gammal, det börjar kännas som att schasa runt farmor nästan.  Men hon är egentligen rätt pigg, fast hon har haft lite svårt att föda sig i sommar på betet. Det blev bättre då jag maskade av henne, hon är fortfarande lite smal, men har definitivt tjockat på sig. Svårt beslut då det är en gullig gammal tant! Får fundera lite…

Vi ses!

Familjen Gustafsson

2 thoughts on “Majken åker skateboard

Kommentera

