Sala och lite Majken

Å, vad trögt det går! Två lopp idag,  en disk i agilityn och en trettondeplats i hoppklassen. I agilityn tappade jag en arm, så hon sprang förbi oxern. Strax därefter hoppade hon kontaktfältet på balansen så då diskade jag oss där istället eftersom vi ändå hade en vägran.  Det hade ju varit perfekt om jag hade gått av efter kontaktfältskorrigeringen då balansen kom i början av loppet, men jag får väl nöja mig med att jag fann mig och tog om… 🙄

Hopploppet är jag överlag nöjd med, det var en ganska svår slalomingång.  Jag fick göra en stoooor sväng för att dels få in henne och sedan kunna bakombyta. Högerslalom är ju inte hennes starka sida! Nu låg det en tunnelingång väldigt nära de sista portarna, så jag gissar att jag störde henne lite då jag ville få tag på henne innan hon drog in i den. En femma i slalom alltså och en trettondeplats. Ingen pinne men vi vann en collegetröja i alla fall!

Leoni och Majken var med hela dagen,  båda småttingarna skötte sig fint! De börjar ju bli lite luttrade nu, så Leoni hittade en kompis och Majken har tänt till på att kolla agility.  Det går nu bra att sitta bredvid plan utan större åthävor, och för det mesta funkar det att ligga tyst i buren.  Hon leker glatt på tävlingsplatsen med allt man erbjuder, och går för det mesta bra i koppel!


En van medresenär…

Helene hade sin mätsticka med sig, så vi mätte henne till 41 centimeter hög. Inte så stor ännu, men hon har ben som en riktig bonnjänta! Hon har släppt mycket av sitt valpludd och fått fin och blank päls. Tänderna ramlar ut med en rasande fart, men hon kan fortfarande tugga skapligt med dom hon har kvar. 😆


Är det bara jag som ser vissa likheter?
(Draculafilm från mina tonår)

Några böcker har hon trashat, gissar att hon är intellektuell? De obligatoriska toarullarna och en och annan strumpa har också gått åt, annars är det faktiskt inte så farligt! Hon har sitt däck som hon fick av Anna och en liten kampfläta som hon håller sig ganska duktigt till!

Annars duger egentligen vad som helst som jag erbjuder, häromdagen blev det en spontan lek med ett gammalt surt grimskaft.  Här köper man leksaker enligt alla konstens regler och så hänger favoriten på en krok i carporten?

Hon är väldigt rolig med klickern, hon bjussar friskt på allt möjligt nu. Vi har börjat träna lock, och det gick fasligt snabbt för henne att fatta.  Hon är för det mesta uppe på benen, men sätter sig fortfarande ibland.

Jag har anmält oss till två kurser, en trickkurs som hon ska få varva med Dolfan beroende på vilka trick vi har till hemläxa. Sen har jag anmält mig till en Pre Sport Puppyklass för Kickan Allendes. Den är inriktad lite mer mot förberedelse för träning/tävling, så den ser jag fram emot!

Har gjort goda försök att ta nån slags helkroppsbild, men det har faktiskt inte funkat. Dock lyckades jag smyga på henne när hon låg ner, så ni får nöja er med den!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

