En riktig hunddag!

Det var med stor tveksamhet jag gick upp klockan fem i morse. En halvtimme senare sitter jag trots allt  i bilen på väg till Norrtälje för dagens tävlingar! Det var agilityklassen som gick först, den startade klockan sju. Huga!  Det var en lite knasrolig men ganska svår bana, och jag hade mitt fokus på kontaktfälten. Och idag tog hon dom på bästa sätt, och vi slutade på en sjätteplats preciiiis utanför pinnplats! Jaja… 🙄
Kan faktiskt inte ens vara sur över det,  hon skötte sig så himla fint på kontaktfälten!

Anna och Flaxa vann för övrigt klassen, värt en stor medalj och massa applåder! Grattis!!!

Hoppbanan var ju inte heller nåt jag är van vid i klass 3. Det var i princip bara raksträckor, och svårigheten var väl slalomingången och att kunna hålla linjen på bästa sätt. Två långhopp och två oxrar efter varann på upploppet! Det blev nog mycket mjölksyra för hundarna! Jag var inte långt ifrån att dra på ändan, men vi kom runt på en skaplig tid och hamnade på sjunde plats. Preciiiis utan för pinnplats! Snark…

Det loppet kommer här, Anna filmade, nästan allt är med!

Efter tävlingen åkte vi till fårhagen en stund, vi höll lite får åt Eva och Knut som tränade hämt. Dolfan körde som vanligt fågeldansen under sin uppgift, men han skötte sig fint ändå! Vi tränade ingenting då vi ska gå kurs för Peter Nilsson hela dagen i morgon. Det är hemma hos Lena Henriksson, och vi är bara tre stycken som ska träna hela dagen lång. Vilken lyxkurs! Känner mig jätteglad att jag fick vara med.  Lena lagar dessutom  sjukt god mat, så jag ser fram emot lunchen! 😆


Dolfan kollar avundsjukt på Knut

När vi var klara i hagen kom Pernilla och Juno på en fika. De ville hälsa på Majken, för Juno och hon kommer från samma kennel och bägge är dessutom bruna.  De  övergav stackars Dolph utan att blinka till fördel för varann, och jag försökte få till några bilder.
Gick sådär får jag väl lov att  säga…



Några försök till gruppbild


Sådär!
😀

Ikväll blir det till att slappa, så vi orkar med kursen hela dagen i morgon. Men först ska jag baka lite, har lovat att bidra med min äppelkaka a´la Hjärtinfarkt!
Avslutar med en liten bild på Majken, tagen idag på vallen hos fåren.

Vi ses!

Familjen Gustafsson

4 thoughts on “En riktig hunddag!

Kommentera

