Hur svårt kan det vara?

Idag blev jag faktiskt irriterad! Hela veckan har vi tränat kontaktfält, vi har till och med varit på klubben ett par vändor för att höja spänningen lite. Hon har gjort dom superfint, även då jag provocerat henne ordentligt!

Och i morse i agilityklassen på Folksam Cup så satsar hon från halva nerfarten på balansen och hoppar! Två gånger!!! Vid andra  omsättningen tar hon äntligen kontaktfältet för att kort därefter flaxa av gungan. Suck asså! Hur flintskallig måste jag bli egentligen?

Till hennes försvar så tror jag hon är på väg att löpa. Då blir hon faktiskt fasligt dryg. Hon har ju varit Giftblåsa 2.0 här hemma i och med valpen, och om jag skulle förmänskliga henne skulle jag nästan gissa att det är hämnd hon utkräver? Hoppas inte… 😆

Trots att jag var så duktig och tog om kontaktfälten idag, så  biter inte sådana korrigeringar på henne då belöningen att få hålla på överträffar allt! Eftersom jag sedan fortsatte loppet har jag därför svårt att tro att nåt har fastnat till i morgon då vi ska till Norrtälje för att tävla officiellt.

Så i morgon får jag helt enkelt vara så tråkig att lägga henne och gå av plan ifall hon hoppar! Jag vill inte tillbaka till vår tidigare svit då hon hoppade i princip vartenda kontaktfält som gick,  jag får investera i några starter framöver och hoppas att hon gillar läget! *muttrar*


Här är hon Skvatt Galen 3.2

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

