Å, vad skoj det är!

Vad jag känner mig nytänd på mitt hunderi! Jag upplever att tidpunkten med valp var helt rätt, Dolfan har passerat värsta unghundsstadiet, och har nu i och med Majkens ankomst tagit på sig rollen som storebror.  Han har vuxit flera meter och är så söt med henne!

Mary har väl mest sett ut som en vandrande giftblåsa, hon tycker valpidén stinker. Men hon brukar inte kunna hålla masken speciellt länge, och idag delade de till och med säte i bilen en liten stund! 😯 Jag har gott hopp…

Majken själv är otroligt obrydd och okomplicerad. Häromdagen var hon med på stranden  och i söndags besökte hon sin första tävlingsplats. Gick alldeles strålande! Här hemma gör hon sitt bästa för att smälta in bland sina ”hoodies” ute på hällen, och Dolfan vill gärna visa henne allt han kan!

Vi har också varit hemma hos Anna och fått lite initiala klickertips! Jag tycker jag har tajmingen rätt klar för mig, men det gäller ju att veta vad man ska belöna också? Gissar att Majken är klickad litegrann sen tidigare, men troligtvis belönats för passiva beteenden som sitt och ligg, för det gör hon gärna.

Så just därför leker vi nu genileken och belönar varenda liten rörelse så länge hon är på benen, och det har blivit en sabla fart på henne! Kravlöst och roligt!


Foto: Anna Müller

Det går också förvånansvärt bra i bilen då jag jobbar. Då ligger hon mest och sover, och emellanåt roar hon sig med ett tuggrep. Idag träffade hon på en katt när hon var ute och kissade, men kom direkt när jag ropade. Höns har hon också träffat, och fick då en fasligt lång hals! 😆 Ska bli roligt att ta med henne till fåren snart!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

4 thoughts on “Å, vad skoj det är!

Kommentera

