Gammal nyhet vid det här laget?

Men en ny liten medlem i familjen har hittat hit, så låt mig presentera Majken! (Somollis Bess)


Majken!

Funderingarna på en till hund har jag haft till och från med tanke på Dolfans artrosiga bogar och tå. Jag har inte velat ha fem hundar, det känns som det börjar närma sig ett ganska läskigt antal, eller hur? Men Mary fyller sju i oktober, så om jag skaffar en hund nu, är den ändå inte startklar förrän om två år och då är Mary nio!

Jag har inte på nåt sätt gett upp på Dolph, snarare tvärtom. I och med detta har jag tagit bort pressen från honom som min kommande agilityhund, för jag måste nog konstatera att just inom agilityn har han ganska skral talang! Det är en hel del faktorer som spelar in;  han är stor och klunsig, hoppar kråka och har svårt att ta till sig informationen och hålla fokus på träningarna för att nämna några! Inom vallningen är det helt annat, man ser en giftig koncentration och han har sina instinkter i ryggraden  som  han använder  på ett imponerande sätt. Han är så rolig att träna med bland fåren och vi kommunicerar jättebra tillsammans! Vallningen går så lätt, trots mina fattiga kunskaper i ämnet.

Och visst går allt att träna upp, det är jag väl medveten om. Men nånstans tycker jag att det inte ska gå så här trögt!  Det är verkligen frustrerande att han efter en månads träning på hopphinder fortfarande spränger bommen gång efter annan.  Han har svårt att tänka när han inte har sina instinkter att falla tillbaka på. Lilla Goofy…Vi som kombo i agilityn tillsammans med hans krämpor har medverkat till att jag gjorde slag i saken när lilla Majken dök upp!

Det var Anna som skickade en länk på den här lilla tiken som alltså är en omplacering.  Det är ju rena gräddfilen att få  hem en BC-valp som är nästan 4 månader! Det är en del andra egenskaper jag fick på köpet som rumsrenhet, barnvan och några andra noterbara egenskaper.

Efter en träff på klubben var det inte mycket att be för, och som tur var fick vi en tid direkt hos veterinären för besiktningen så hon kunde följa med hem på momangen!  😀

Nu har hon ju inte varit här så länge, men hon har smält in i vår tillvaro utan mankemang. Hon har bondat med farbror Dolfan, de är som Tommy och Annika de två. En naturligt bra av och påknapp fick jag på köpet, inne är hon supercool och ute är det full fart med hög intensitet! Jätteframåt, inte rädd för ett skvatt. Väldigt följsam också, hon var min bara efter ett par torra matkulor, följer mig överallt och har näääästan lärt sig sitt nya namn. Och förtjust i Leoni, det är nästan det bästa! En riktig liten skatt, hoppas jag kan förvalta den bästa sätt!

 

Vi ses!

Familjen Gustafsson

11 thoughts on “Gammal nyhet vid det här laget?

  1. Grattis till nya familjemedlemmen! 😀

    Jag har Majkens kullsyster, Somollis Yippie-Ki-Yay. De har väldigt lika utryck i ansiktet men Yippies öron har inte ställt sig upp lika mycket. 😉

    Hoppas ni kommer trivas bra ihop!

  2. Ping: Göteborg tur och retur | Det Gustafssonska livet på landet

Kommentera

