Gagnef-Floda

Med husvagn, unge och alla hundar åkte vi till Dalarna i fredags efter jobbet. Det är alltid trevligt i Gagnef, och jag gillar att man kan stå med husvagnen i anslutning till tävlingsplatsen.  Smidigt för alla!

Sivan var så pigg och glad på träning häromdagen, så jag frågade om jag fick efteranmäla till hoppklassen på lördag. Den startade inte speciellt tidigt och vi var ju ändå på plats? Jag har  hittat en kampleksak som hon är alldeles ifrån sig över, och det hjälper ju till lite då jag ska skoja upp henne. Annars är det mat som är hennes stora passion, men käk blir man inte speciellt fnattig av!

Jag tyckte hon var ganska fartig för att vara henne, hon såg ut att ha roligt i alla fall! Vi fick ett slalomfel och lite tidsfel, det räckte till en sjätteplats! Hon kan ju springa mycket fortare, men hon blir lite ”duktig” då hon kommer på tävling. Allt görs noggrant och med stor omsorg och därför går det inte så fort! Men hon är otroligt söt i slalom!

Mary har gått jättebra! En nolla, två bra lopp med fem fel och en disk. Nollan räckte till en sjätteplats med SM-pinne! Tyvärr blev  loppet inte filmat,  det var inte så många lopp som blev det  i helgen. Jag tycker självklart att det är roligt att ha loppen på film, men finns det ingen självklar att fråga prioriterar jag bort det. Jag tycker jagandet av ”filmare” tar bort fokus från min uppladdning, och den här tävlingen var det inte så många ”klubbisar” närvarande. Söndagens agilitylopp hamnade i kameran i alla fall, slarv på kontaktfältet orsakade fem fel.


Skärpning  Gustafsson!!!

Leoni har haft det toppen, hon har skaffat sig några agilitykompisar. De har lekt i  tälten och i olika husbilar, jag har knappt sett röken av henne.  Det är sån skillnad från förra året, hon är så stor nu.  Kompisar är ju väldigt roligt, och till och med jag känner mig hyfsat lugn när hon ränner omkring på tävlingsplatsen!

Vi har haft sällskap i husvagnen också av Anna med crew. Två vuxna, sju hundar och en unge delade på utrymmet, allt handlar om inställning! Clarence är som vanligt en plåga , men med lite kompostgaller löste sig det också!

Jag har ju utnämnt mig själv till gudmor åt lille Pepp, han är så förskräckligt söt! Pudlar brukar inte säga mig ett skvatt, men den här lilla gullungen går inte strunta i! Dolfan gillade honom också, de bondade litegrann när vi var valpvakt en alldeles för kort stund!

Nåt som vi haft supertur med är vädret! Det utlovades kraftigt regn, speciellt över söndagen. Inte en droppe på hela helgen, men precis när vi kör ut från Dala-Floda börjar det regna! Hur tursamt var inte det?
Våra klasser gick ju sist på dagen,  så det blev en sen hemkomst i söndags kväll. Vi stannade och åt middag på Gävlebro, och sen slocknade lilla gumman och sov resten av resan! Lite sovmorgon blev det dock i morse, fördelarna med att bestämma lite själv.  Men nu är det slut på ledigheten för den här gången, flera veckor framöver utan en dag ledigt. Tror det dröjer till slutet på augusti innan det är dags igen!


Sover gott!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

2 thoughts on “Gagnef-Floda

  1. Vi åkte över Falun/Gävle hem! Något längre, men motorväg så gott som hela tiden. Ingen trafik. Och jag svänger ju dessutom av vid Knivstaavfarten, sen är jag nästan hemma!

Kommentera

